Horvátországban népszerű és eredményes is a „Halló, felügyelő!” elnevezésű akció, amelyben karácsony óta arra szólítják fel a vevőket, hogy kerüljenek egyes üzletláncokat vagy mellőzzék bizonyos termékcsoportok megvásárlását.
Ahogy arról az Economx is beszámolt: a szomszédunkban a bojkott mérhető forgalomcsökkenéssel járt, ami arra késztette a termelőket és a kereskedőket egyaránt, hogy csökkentsék áraikat vagy kiárusítási akciót hirdessenek.
Kapcsolódó
A fogyasztók minden héten szavazással döntik el, hogy kit vagy mit bojkottálnak. Február elején pedig már annyian jelentkeztek, hogy a javaslatokat összegző szerver nem bírta el a terhelést, és összeomlott - írja az Index, amely annak járt utána, megmozdultak-e magyar emberek az emelkedő árak hatására.
A lap összeállításából kiderül:
két, a közösségi médiában terjedő kezdeményezés javasolta, hogy február 12-én, valamint február 12. és 14. között az emberek egyáltalán ne vásároljanak, hátha ezzel a lépéssel kikényszeríthető egyfajta árcsökkenés vagy árcsökkentés Magyarországon.
Kozák Tamás, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára arról számolt be, hogy
a visszajelzések alapján nem érzékeltek semmit a bojkottból az üzletek.
Szerinte elsősorban azért, mert az akciót napi cikkekre hirdették meg, amit mondjuk ma nem, de holnap már megvehetünk.
Felhívta arra is a figyelmet, hogy az árcsökkentés nem kereskedői döntés, ezeknél a cikkeknél napi verseny van a gyártók között, és árnyomás igazán az előállítói, szállítói oldalon van.
Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára is is hasonlóan nyilatkozott:
tagjaik nem tapasztaltak vevőszámcsökkenést a bojkott napján.
Ugyanakkor elmondta, az ár nem a kereskedőktől függ, és egyáltalán nem tartja szerencsésnek, ha a kereskedőkön csattan az ostor. Véleménye szerint nem célravezetők az ilyen bojkottok.
Horvátországban legutóbb a platform arra szólította fel a vásárlókat, hogy pénteken ne nyissanak be egyetlen boltba se, egy nappal korábban pedig kezdjék meg a kiválasztott üzletláncok és termékek egy hétig tartó bojkottját. A kiszemelt ezúttal a Lidl, a Magyarországon nem jelen levő olasz Eurospin és a dm. A vevőket egyúttal arra is felkérték, hogy egy hétig mellőzzék a Coca-Cola és más szénsavas üdítők, továbbá a palackozott víz és a mosószerek vásárlását.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Túl sokan vannak? Kizárhatnak 13 bíborost a konklávéból, ezen múlhat a választás

Nagy baj van, nyugtatót hívtak vissza a patikákból

Újabb szigor jön az egészségügyben

Orbán Viktort Tiborczról kérdezték, nincs mit félreérteni a válaszon

Ijesztő dolgot találtak a Covid-oltásokban, a szomszédban már nem kérnek belőle

Ezért nincs alku: villámgyorsan adják el a lakásokat Budapesten

Így áll most az évszázad baranyai hídépítése

Nem fogja elhinni, hogy kiknek adta Ferenc pápa az utolsó vagyonát
Amerikai és más ellenséges zsoldosok is az oroszok oldalán harcolnak, kiszivárgott a lista, amire mindenki várt
