A BYD Seagull modellje, amely méreteit tekintve egy Fiat Pandához hasonlítható, már 12 ezer dollárnak (nagyjából 4,3 millió forint) megfelelő jüanért elvihető az autószalonokból Kínában. Ráadásul megjelent egy rövidebb hatótávolságú változata is, amelyért nem egészen 10 ezer dollárt (körülbelül 3,61 millió forint) kell fizetni.

Totalcar cikke szerint ennek az autónak a színvonala nem marad el a háromszor ennyibe kerülő amerikai autóktól, viszont a százszázalékos büntetővám, amely hamarosan életbe lép az Egyesült Államokba exportálni szándékozott kínai villanyautók importjára, vélhetően távol tartja majd a Seagullt az amerikai piactól.

A kínaiak által elért költségcsökkentés azonban teljesen felboríthatja a világ autóiparának jelenlegi helyzetét. Elon Musk elemzőknek azt mondta a kínai elektromos autókról, hogy ezek szerinte vannak olyan jók, hogy kereskedelmi korlátozások alkalmazása nélkül lemoshatják a pályáról a világ legtöbb autógyártóját.

Sam Fiorani, az Auto Forecast Solutions tanácsadó cég elnökhelyettese szerint azonban így is csak idő kérdése a BYD megjelenése az amerikai autópiacon.

A Seagull 400 kilogrammal könnyebb, mint a Chevrolet Bolt, a legolcsóbb amerikai elektromos autó, így második autónak tökéletes lehet. Ezt támasztja alá a gyári adatok szerint 400 kilométeres hatótávja egy akkufeltöltéssel. A BYD gyártási modellje, amelyben a tervezéstől az akkumulátorgyártásig minden házon belül történik, jelentősen csökkenti a gyártási költségeket.

Kínai e-autó, állami támogatással? Kapkodnak érte a magyarok

Az Energiaügyi Minisztérium 30 milliárd forintos keretösszegű, az elektromos haszongépjárművek beszerzését segítő programjára már közel 3500 gazdasági társaság jelentkezett, összesen 16,3 milliárd forintért.