Meglehetősen furcsa extra funkcióval szerelték fel a kínai Zhejiang Geely Holding Group prémium EV márkáját, a Zeekr-t. A MIX minifurgon népszerűsítésére közzétett videókban azt lehet látni, hogy Yang Dacheng alelnök éppen egy beépített hotpotból forró levest kanalaz a tágas belső térben, ahol négy utas és a tálalóasztal is elfér – írja a Bloomberg.
A videók vírusszerűen terjedtek, csak a Weibón közel 1 millióan tekintették meg a felvételeket, amelyek alaposan megosztották a netezőket.
Sokan vitatták, hogy vajon praktikus-e az autóban forró levest enni, és azon tűnődtek, hogy milyen szag terjenghet a belső térben. Mások egyértelmű marketingfogásként értékelték a látottakat, míg néhányan elismerték, hogy a főzés lehetőségével a szabadtéri tevékenységek is valóban szórakoztatóbbak lehetnek.
A Geely a maga részéről egy másik videóval válaszolt a felvetésekre, amelyben jelezte: azok számára, akik kempingezni mennek olyan helyre, ahol nincsenek éttermek, jó móka lehet a MIX-ben főzni és forró levest enni.
„A belső tér sokat módosítható, a kirándulók kártyázhatnak, teázhatnak és beszélgethetnek az autóban” – tette hozzá Yang a videóban, Ami pedig a szagot illeti, közölte, hogy a furgon erős szellőzőrendszerrel van felszerelve.
Függetlenül attól, hogy az autóba épített hotpotok gyártása beindul-e Kínában vagy sem, a Zeekr kampánya jelzi: a gyártók mindent megtesznek, hogy kitűnjenek egy rendkívül versenyképes piacon.
A helyi autógyártók egyre inkább a high-tech szoftveres funkciók felé fordulnak, amelyekkel a fiatalabb korosztályt célozzák meg, vagy a dizájnelemekhez nyúlnak, hogy a családcentrikusabb felhasználókat kiszolgálják.
Kínában egyébként sokan egyfajta második nappaliként használják a nagy képernyővel felszerelt EV-ket, és többórás filmeket néznek végig az álló járművükben. Így lényegében megszabadulhatnak az egy lakásban élő, többgenerációs családtagoktól.