A közzétett adatok szerint a vizsgált autók több mint kétharmada, 67,9 százaléka gond nélkül átment a vizsgákon, viszont ez a tavalyi évhez képest négy tizedszázalékkal rosszabb eredmény.
A járművek 11,5 százalékánál találtak kisebb problémákat, 20,6 százalékuk pedig jelentős vagy veszélyes hibával rendelkeztek, ezek az autók megbuktak a vizsgálaton. Az előbbi kategória a tavalyi méréshez képest 0,3 százalékkal, az utóbbi pedig 0,1 százalékkal emelkedett. A vizsgált időszakban mintegy 15 ezer autót vontak ki a forgalomból azonnali hatállyal.
Kapcsolódó
A TÜV összesítése alapján a német autópark egy picit idősebb lett, már 10,3 év az átlagéletkor. Ez az augusztusi magyar 15,9-es átlagéletkorhoz viszonyítva kimondottan fiatalnak tűnik,
Az idei ranglista összesített győztese a Honda Jazz, 2,4 százalékos hibaaránnyal. Ez a legalacsonyabb érték az összes vizsgált jármű közül. A Jazz mellett pedig a Porsche 911 Carrera is külön dicséretet érdemel, ugyanis a 2-3 éves kategória kivételével mindenhol első helyezést ért el 3,1-7,9 százalékos hibaaránnyal.
Azzal, hogy egyre több villanyautó kerül ki a használtautó-piacra, a TÜV adatai is bővültek: már tíz elektromos modell adatai állnak rendelkezésre, amiknek eredményei igen vegyesek.
A legmegbízhatóbb villanyautónak a Volkswagen e-Golfot tartják 3,4 százalékos hibaaránnyal, amivel a 2-3 éves autók listáján a kilencedik helyezést érte el 111-ből. A legrosszabb pedig a Tesla Model 3 lett, aminél a hibaarány 14,2 százalék.
Az adatokból kitűnik, hogy a villanyautók esetében átlagon felüli a fékrendszer meghibásodása. Sok elektromos autó másik gyenge pontja a tengelyfelfüggesztés, amely nagy tömegre vezethető vissza.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!