A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai alapján szeptemberben

  • Magyarországon a benzin átlagára 2 forinttal volt kedvezőbb a szomszédos országok átlagáránál,
  • míg a gázolaj ára 1 forinttal került kevesebbe.

A KSH adatai szerint mind a benzin, mind pedig a dízel üzemanyag átlagára érdemben csökkent az augusztusban mért értékekhez  képest.

Az EU Weekly Oil Bulletin kimutatásai alapján

szeptemberben a 95-ös oktánszámú benzin átlagára Magyarországon 585 forint volt, ami 20 forintos csökkenést jelent az előző havi  adatokhoz képest.

Ez azt jelenti, hogy a benzin átlagára 2 forinttal, vagyis 0,3 százalékkal alacsonyabb  volt a szomszédos országok 587 forintos átlagánál. A dízel üzemanyag szeptemberi átlagára  592 forint volt hazánkban, ami 19 forintos mérséklődést jelent augusztushoz képest. Ennek  eredményeként a dízel is 1 forinttal, 0,2 százalékkal volt kedvezőbb, mint a környező országokban.

A szomszédos országok közül szeptemberben Ausztriában, Horvátországban, Szerbiában,  Szlovéniában és Szlovákiában is magasabb átlagos benzinár volt megfigyelhető, míg a dízel  átlagára Ausztriában, Horvátországban, Szerbiában és Szlovéniában haladta meg a magyar  értéket.

A magyar lakosság jelenleg 66 forinttal olcsóbban tankolhat benzint, és 71 forinttal kedvezőbb áron juthat dízelhez, mint azok áprilisi és februári csúcsértékeinek idején.

Az üzemanyagkereskedők felelősségteljes árpolitikája, valamint együttműködésük jelentős  szerepet játszik abban, hogy a magyar családok továbbra is kedvező áron vásárolhatnak  üzemanyagot, elkerülve azt az igazságtalan helyzetet, hogy magasabb árat kelljen fizetniük az  üzemanyagért, mint a szomszédos országokban.

A Magyar Ásványolaj Szövetség és a Független Benzinkutasok Szövetségének  kezdeményezésére, a Nemzetgazdasági Minisztérium támogatásával, júliusban sor került az  üzemanyagárak elemzési módszertanának finomhangolására. Az új rendszer szerint az árak  nyomon követése havi adatszolgáltatás alapján történik, a korábbi heti összehasonlítások  helyett, amely csökkenti az egyes országokra jellemző eltérések torzító hatását.

A KSH jelentése nyomán a Nemzetgazdasági Minisztérium megerősítette, hogy a magyar üzemanyagárak továbbra is versenyképesek és belesimulnak a szomszédos országok átlagába,  összhangban a kormány céljaival. A kormány továbbra is bízik az üzemanyagkereskedők  együttműködésében.