Az OTP Bank megfigyelései szerint egyre több ügyfelüket próbálják meg átverni a csalók, ezzel együtt megnövekedett a gyanús, átverést kezdeményező telefonhívások száma – írja a 24.hu
A bank közleménye szerint „a hívások során azt közlik az ügyféllel, hogy veszélyben van a számláján lévő pénzösszeg, esetleg azt állítják, hogy a bank gyanús utalás kezdeményezését észlelte és kérik annak megerősítését. A kár megakadályozása érdekében az ügyfeleket különböző programok számítógépre vagy telefonra történő telepítésére hívják fel, amit a csalás megelőzését, illetve megakadályozását végző vírusirtóként jellemeznek.
Természetesen ezek közül egyik sem igaz, a telepített program segítségével a csaló láthatja az ügyfél informatikai és mobil eszközén lévő összes adatot, így az internet vagy mobilbank belépéshez szükséges jelszavakat, a banktól érkező megerősítő kódokat.
Ezek ismeretében hozzáférnek a bankszámlákhoz és amelyeket felhasználva elutalják a pénzt az ügyfél számlájáról”.
Az OTP nyomatékosan közli, hogy ők soha nem kérnek programtelepítéseket ügyfeleiktől, illetve a bank alkalmazottai soha nem küldenek magukról fotót, hogy azonosítsák magukat.
A pénzintézet arra hívja fel az ügyfelek figyelmét, hogy soha ne telepítsenek ismeretlen szoftvereket, és az SMS-ben, push-üzenetekben megküldött kódokat soha ne adják ki senkinek.