A Stellantis csütörtökön bejelentette, hogy a negyedik negyedévi kiszállításai 9 százalékkal, 1,395 millió járműre csökkentek az előző évhez képest.
A 2024-es év utolsó három hónapjában a szállítások 28 százalékkal estek vissza Észak-Amerikában, 6 százalékkal csökkentek a kibővített európai térségben és 12 százalékkal nőttek Dél-Amerikában.
A Stellantis rámutatott, hogy a számok javulást jelentenek a harmadik negyedévhez képest, amikor a globális szállítások 20 százalékkal csökkentek az előző évhez képest - számolt be a Reuters.
A kép teljességéhez az is hozzátartozik, hogy az autógyártó jelenleg a felduzzadt készleteinek csökkentésére összpontosít. Az USA-ban például a kereskedőknél hegyekben állnak a cég eladatlan járművei, ezért kénytelen kevesebb autót exportálni a tengerentúlra, az évek óta a kereskedésekben porosodó példányokra pedig jelentős kedvezményeket kínálni.
Mindezért jelentősen visszafogták a gyártást: a megelőző évhez képest 2024-ben 37 százalékkal esett vissza a Stellantis olaszországi termelése, 68 éve nem gyártottak ilyen kevés személygépkocsit. Az olaszországi gyárak bezárása ellen a római kormány is közbenjárt.