Jelentősen csökkentette számos tej és tojás árát a Tesco: az áruházlánc üzleteiben és online felületén 12 féle UHT és ELS  tej és 7 féle sajátmárkás tojás kapható, előbbiek esetében akár 8, utóbbiak esetében akár 10 százalékos árcsökkentést is tapasztalhatnak a vásárlók.

A vállalat közölte:

az áruházlánc 7-féle sajátmárkás tojás árát jelentősen, legalább 4,3 százalékkal, egyes termékek esetében pedig több mint 10 százalékkal csökkentette. Február 13-tól többféle különböző márkájú tej is a korábbi árhoz képest jóval olcsóbban érhető el, az egyliteres kiszerelésű dobozos tej árcsökkentésének mértéke 12,5-5,3 százalék között változik.

A döntést azzal indokolták, hogy az  áruházlánc a magyar családok érdekeinek szem előtt tartásával alakítja üzletpolitikáját. Ennek megfelelően a Tesco a korábbi beszerzésiár-emeléseket csak részben érvényesítette a fogyasztói árakban, most pedig az előzetes terveivel összhangban nagyfokú árcsökkentést hajtott végre.

Habár a tojás beszerzési ára a tavalyi növekedést követően pár hete mérséklődni kezdett, az áruházlánc a csökkenés mértékének többszörösét adja át árcsökkentésként a vásárlóknak, és az eltérés akár hatszoros vagy hétszeres is lehet - hangsúlyozzák.

Az áruházlánc arra nem tér ki, hogy az árcsökkentésben mennyire játszott szerepet Nagy Márton gazdasági miniszter jelzése, miszerint az elszabadult élelmiszerinfláció kontrollálására korlátozó intézkedéseken gondolkodnak. A tárcavezető úgy fogalmazott: „a kormány minden eszközzel kész fellépni a családok védelmében.”