A közönség első online reakcióiból ítélve az autót inkább Barbie vagy Rózsaszín párduc rajongóinak találták ki, a hagyományos vásárlók helyett. A vállalat hétfőn Miamiban mutatta be legújabb elektromos autó koncepcióját, mindezt néhány órával azután, hogy az interneten kiszivárogtak az első képek róla – írja a The Guardian.
A két színben, Miami rózsaszínben és London kékben bemutatott új elektromos autót, amely a Type 00 nevet viseli, és a márka úgy jellemzi, mint egy „merész formákkal és hangsúlyos arányokkal rendelkező koncepció, amely inspirálja a jövő Jaguárjait”.
A modellen egyébként a Jaguar logó lézerrel készített sárgaréz rudakkal van kirakva az autó mindkét oldalán, amelyek kinyílva két hátrafelé néző kamerával biztosítják a legjobb vezetési élményt a sofőrnek. A videó az autóban elhelyezett képernyőkön jelenik meg, hasonló kilátást biztosítva, mint a hagyományos külső tükrök.
A színeket leszámítva a legszembetűnőbb jellemző a hátsó szélvédő hiánya, helyette az első kerék mögötti aranyszínű foltok alatt találhatóak a visszapillantó kamerák.
A hatalmas kerekek és kerékjárati ívek fölött az autó elejét egy szélvédő fedi, amely mintha beleolvadna az oldalablakokba, amelyek az autó hátsó része felé keskenyednek, hozzájárulva az autó „a bukósisakra emlékeztető, körbefutó hatáshoz”.
A brit autógyártó még idén novemberben kezdte borzolni a vásárlói kedélyeket, amikor bejelentett egy sor drámai változtatás, köztük az új design-nal és logóval, JaGUar néven.
A Jaguar állítása szerint az új autó 478 mérföldes (közel 780 kilométer) hatótávolságot garantál, 15 perc gyorstöltés pedig 200 mérföldes (320 kilométer) utat tesz lehetővé. A Type 00 már egy sorozatgyártásra kész változatát, amely az Egyesült Királyságban készül majd, és teljes egészében 2025 végén mutatják be.
Az árakat még nem erősítették meg, de várhatóan több mint 100 ezer fontba (50 millió forint) fog kerülni.
A Jaguar 2026-ban három új elektromos autót fog piacra dobni, miután több mint egy évvel azután, hogy kivonja az új autók forgalmazását, hogy a márkaújításra koncentrálhasson.
A bemutatót megelőzően egy szóvivő azt mondta, hogy a cég tudatában volt az interneten keringő képeknek, amelyek a Jaguar Miami Art Week-en történő hivatalos leleplezése előtt keringtek. A fotókra reagálva a vállalat egyelőre annyit erősített meg, hogy a színek pontosak.
Meglepődhetnek az autósok, nem várt húzás a Jaguártól
A Jaguar bemutatta új logóját, amely a brit kiejtést hivatott hangsúlyozni. Eközben a vállalat belép egy új korszakba, amellyel folyamatosan közelít a teljesen elektromos járművek felé. Bővebben >>>