Nibha Kumari, India  legszegényebb államának, Bihár lakója, akinek 15 éves korábban megváltoztatta az életét a kerékpározás. Két éven keresztül heti hat napon át naponta két órát tekert, így az állami kormány által biztosított kerékpárral járt és az általános és a középiskolába. 

Mivel az indiai tömegközlekedési eszközök nem feltétlenül biztonságosak a fiatal lányok számára, ezért sokan inkább mellőzik ezek igénybe vételét és nem járnak be az adott oktatási intézménybeírja a BBC.

Bhuvaneshwari Kumari, egy begusarai egészségügyi dolgozó szerint a  kerékpáros közlekedésnek hála

Most már egyre többen járnak iskolába. Legtöbbjüknek ingyen van kerékpárja.

Kerékpározás és oktatás

India a 2011-es népszámlálás óta tesz jelentést a kerékpárosok magatartásáról, ekkor a munkába járók 20 százalékának a volt a bicikli az első számú közlekedési eszköze – a falusiak 21, míg a városban élők 17 preferálta ezt utazási módot.

A Journal of Transport Geography tanulmánya leszögezi, hogy a 2007 és 2017 között

  •  4,5 százalékról 11 százalékra emelkedett a vidéki Indiában kerékpározó lányok aránya.
  • Míg a biciklivel iskolába járó diákok aránya 6,6-ról 11,2 százalékra emelkedett
  • A vidéki területeken ez az arány megduplázódott, azokban a városokban nem volt szignifikáns a változás – az itteni utakon máig nem biztonságos  a kerékpáros közlekedés.

2004-ben indultak az állami kerékpár-osztási program  kifejezetten azokat lányokat célozta meg, akik a közlekedési nehézségek miatt nagyobb arányban hagyták ott az iskolát.

Az indiai mellett a kolumbiai, kenyai, malawi-i és zimbabwei példák is azt mutatják, hogy a kerékpárok  növelik a fiatal hölgyek beiskolázását és iskolában maradását.