A külföldön tanulók 44 százaléka alapképzést, 45 százalékuk mesterképzést, 9 százalékuk pedig doktori képzést végez – írja a Euronews.
Az Eurostat listája alapján 2022-ben 403 500 külföldi diák tanult Németországban, amely az EU-ban tanuló összes külföldi diák egynegyedét teszi ki. Tehát általánosan elmondható, hogy Németország a legvonzóbb hely az egyetemi tanulmányokra, legalábbis a külföldiek szerint.
Ezt követi Franciaország az összes uniós tagállamban tanulók 16 százalékával. A harmadik helyre Hollandia kapaszkodott fel 10 százalékkal.
Luxemburgban volt a legmagasabb a külföldről érkező hallgatók relatív aránya 2022-ben. Minden második luxemburgi hallgató külföldről érkezett. Ezzel szemben Olaszországban (4 százalék), Spanyolországban (4 százalék), Horvátországban (4 százalék) és Görögországban (3 százalék) a külföldről érkező diákok aránya elenyésző volt.
Az EU-ban a külföldről érkező diákok leggyakoribb tanulmányi területe az üzleti, közigazgatási és jogi szakok voltak (az összes külföldi diák 22 százaléka).
Ezt követte a mérnöki, gyártási és építőipari (16 százalék), az egészségügyi és szociális (15 százalék), a művészeti és bölcsészettudományi (12 százalék), valamint a társadalomtudományok, újságírás és az információtudomány (11 százalék).
A 2022-ben EU-szerte felsőfokú tanulmányokat folytató külföldi hallgatók közel fele, 43 százaléka Európából érkezett. Az Eurostat adatai szerint a további 25 százalék Ázsiából és 17 százalék Afrikából jött.
Az Eurostat adatai szerint azonban a Cipruson, Írországban, Lettországban, Magyarországon és Finnországban az ázsiai diákok a külföldi felsőoktatási hallgatók már 40-50 százalékot is kitesznek.
Ezzel szemben az Afrikából érkező diákok a Franciaországban tanuló külföldi diákok 52 százalékát, Portugáliában pedig 39 százalékát tették ki.
A karibi, közép- és dél-amerikai diákok aránya Spanyolországban (45 százalék) és Portugáliában (35 százalék) volt magasabb.
Gyorsító sávra tette az Erasmus-ügyet a kormány
Már az Országgyűlés őszi ülésszaka alatt megszülethet az a törvény, amely megszüntetheti a magyar egyetemek kizárását az Erasmus- és Horizon programokból. Bővebben >>>