Áprilisban 38 százalékkal nőtt a kínai személygépkocsi-export az előző év azonos időszakához képest: 417 000 darab kínai autót értékesítettek a múlt hónapban külföldön. Márciusban pedig 39 százalékos éves exportnövekedést regisztráltak, közölte a Kínai Személygépkocsi Szövetség (CPCA).
A szövetség főtitkára, Cui Dongshu elmondta: a vádak szerint Peking által támogatott autógyártók ellen folytatott EU-s szubvencióellenes vizsgálat komoly nyomás alá helyezi az Európába irányuló járműkivitelt.
Ezért Kína aktívan vizsgálja a dél-amerikai, ausztrál és az ASEAN (Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetsége) exportpiacok nyújtotta lehetőségeket.
A Szövetség főtitkára szerint a belföldi piacon erősödő verseny miatt csak a külföldi eladások fokozásával garantálhatják nyereségüket a hazai járműgyártók – írja a Reuters.
A kínai piacon áprilisban a tavalyi év azonos időszakához képest 5,8 százalékkal, 1,55 millió darabra csökkentek a személygépkocsi-eladások, márciushoz képest pedig 9,6 százalékos a visszaesés.
Márciusban viszont az előző hónaphoz viszonyítva 53 százalékkal, 2023 azonos időszakához képest pedig 5,7 százalékkal nőtt az eladások száma.
Zöld csúcs
Új csúcsra emelkedett az eladott zöldenergiával működő járművek száma. Az áprilisban értékesített kínai autók 43,5 százaléka elektromos volt.
Elsősorban nem a tisztán elektromoson működő járművek, hanem a konnektoros hybridek (PHEV – Plug-in Hybrid Electric Vehicle) iránti kereslet növekedett.
Áprilisban 12,1 százalékkal több tisztán elektromos járművet értékesítettek, mint 2023 negyedik hónapjában, márciusban pedig 10,5 százalékos volt a növekedés. A PHEV-autók eladásszámai áprilisban 64,2, márciusban pedig 75,4 százalékkal emelkedtek.
Márciushoz képest viszont 6,3 százalékkal csökkent az EV-k és 4,7 százalékkal a PHEV-k eladásszámai.
Globális dominancia
Az áprilisban értékesített konnektoros hibridek 57 százalékát a szegeden gyárat építő BYD vállalat autóeladásai tették ki.
2024 első negyedévben 70 százalékra nőtt Kína részesedése a globális PHEV-piacon.