A Nyobolt nevű brit startup által kifejlesztett elektromos autó akkumulátora az első éles bemutató során négy perc és 37 másodperc alatt töltött fel 10 százalékról 80 százalékra – írja a BBC.

Az eredményt egy speciálisan erre a célra épített koncepciójú sportautóval sikerült elérni egy bedfordi tesztpályán. A teszt része az egész iparágra kiterjedő, az elektromos járművek gyorsabb feltöltésére irányuló erőfeszítéseknek. 

Összehasonlításképpen, egy Tesla szupertöltő 15-20 perc alatt képes 80 százalékra feltölteni egy autó akkumulátorát.

Szakértők szerint az úgynevezett „hatótávolságtól való félelem” megszüntetése kulcsfontosságú az elektromos autók elterjedésének növeléséhez, emellett pedig hangsúlyozzák a töltési infrastruktúra fejlesztésének fontosságát is. A Nyobolt akkumulátorral felszerelt sportautó - amelyet a héten két napon keresztül teszteltek - négy perc után 120 mérföldes hatótávolságot ért el.

Egy 80 százalékra feltöltött Tesla hatótávolsága jellemzően 200 mérföld.

A bemutatót első ízben élőben, meghívott ipari szakemberek előtt hajtották végre - némi fennakadással az út során.

A kihívások közé tartozott az Egyesült Királyságban uralkodó hőhullám, a koncepcióautó hűtőrendszerének meghibásodása, valamint egy olyan szabványos helyszíni töltő, amelyet nem a Nyobolt gyártott.

Ezek a tényezők megakadályozták, hogy a cég megismételje a „laboratóriumi” eredményeket, amelyek szerint az akkumulátor hat perc alatt képes 0 százalékról 100 százalékra töltődni.

A Nyobolt azt mondja, hogy nem szándékozik saját járműveket gyártani, és a tervek szerint a meglévő autómárkákkal működne együtt.

Az ehhez szükséges 350 kW-os, nagy teljesítményű, egyenáramú szupergyors töltők az Egyesült Királyságban nyilvánosan elérhetők, ám még nem terjedtek el széles körben.

Jelenleg világméretű verseny folyik a gyorsabban töltődő, nagyobb teljesítményű, könnyebb és tartósabb akkumulátorok kifejlesztéséért. Tavaly például a  Toyota azt mondta, hogy egy technikai áttörés lehetővé teszi egy olyan szilárdtest-akkumulátor kifejlesztését, amely tíz perc alatt feltölthető és 1200 km hosszú élettartamú.

Összeomlott a kétségbeesett európai kísérlet, nem bírták a kínai nyomást

A Volkswagen és a Renault egy olcsó elektromos autó fejlesztéséről folytatott tárgyalásokat, ezek azonban végül zsákutcába jutottak.
Bővebben--->