Toyota kedden vitte a nyilvánosság elé az új generációs motort, amely a hibrid és a bioüzemanyaggal működő autókhoz is használható lesz. A vállalat céljai között szerepel a szigorú kibocsájtási normák kitűzése, valamint az EV-ken túlmutató értékesítési stratégia előremozdításaírja a Reuters.

Subaru és a Mazda Motorral közösen tartott médiaeseményén a világ legnagyobb volumenű autógyártója bemutatta a jelenleg még fejlesztés alatt álló új 1,5 és 2,0 literes motorokat, amely a mostani típusokhoz képest csökkentett térfogattal és magassággal rendelkezik.

Ezekkel a fejlesztésekkel mindhárom vállalat célja a motorokkal, akkumulátorokkal és más elektromos meghajtási egységekkel való integráció optimalizálása

- áll a közös közleményükben.

 A Toyota a Subaru mintegy ötödét, a Mazdának pedig nagyjából 5 százalékát birtokolja.

A vállalatok szerint erőfeszítéseik előremozdítják a  belsőégésű motorok szén-dioxid mentesítését, mivel kompatibilissé teszik őket az alternatív források (e-üzemanyagok, bioüzemanyagok) kapcsán. Reményeik szerint a járművek formaterve is átalakulhat, a kisebb motor miatt, amely alacsonyabb motorháztetőt tesz lehetővé. 

A Toyotát már korábban megbélyegezték az EV-k terén kialakult lemaradásai miatt. Azonban az elektromos járművek visszaszorulásával a benzines-elektromos hibridek térhódításából jelentősen profitált.

Hiroki Nakajima technológiai igazgató nem volt hajlandó megmondani, hogy a Toyota mikor dobja piacra az új motorokkal felszerelt modelleket.

Január-márciusban mintegy 2,4 millió járművet értékesített a vállalat, amiből közel kétötöde benzin-elektromos hibrid volt. A plug-in hibrid, üzemanyagcellás és teljesen akkumulátoros elektromos járművek együttesen mindössze 2,9 százalékot tettek ki.

Őrjöngenek a sofőrök, teljesen átvágta őket a népszerű márka

A Toyota hidrogénautójának vásárlói perre mentek a gyártóval szemben, a tankolás egy igazi rémálom a számukra.
Bővebben--->