2024 végével lejár az elektromos autók vásárlását szorgalmazó, autónkénti 20 ezer jüanos (1,1 millió forint) támogatás, azonban a járműgyártók már felkészültek, egy hónappal 2025 január előtt már elindult a kínai piacon az árcsökkentési verseny – írja a Totalcar.

A South China Morning Post hongkongi hírportál szerint a kereslet visszaesése már elkerülhetetlen, erre pedig már a gyártók árcsökkentéssel tudnak csak reagálni.

A veszteséges vállalatok közül sokan valószínűleg nem fogják bírni az árversenyt. A BYD már december utolsó hetében megkezdte az árcsökkentési háborút, amikor 11,5 százalékkal, 99 800 jüanra (5,5 millió forint) csökkentette Sealion 05 árát egy január végéig tartó akció keretében. A Tesla erre 4 százakékos árcsökkentéssel válaszolt, így 10 ezer jüannal (550 ezer forinttal) mérséklődött a Model Y ára.

A kínai elektromos autókat gyártó vállalatok száma körülbelül ötven, de közülük csak néhány, például a BYD, a Li Auto és a Huawei támogatásával működő Aito ér el nyereséges szintet.

A szektor teljes gyártási kapacitása évente 20,2 millió autó, de a hazai piac csak 11 milliót képes felvenni, ami a kapacitás csupán 55 százalékát takarja.

A profitárat jelentősen csökkenti az árverseny, így az iparági szakértők és cégvezetők az összefogás fontosságát szorgalmazzák. 

Ennek ékes példája a luxusautókat gyártó Nio is, amely nem csökkentett árait a profit védelmében, de ennek meg is lett a következménye. 2024 harmadik negyedévében több mint 5 milliárd jüanos veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, amely 11 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának veszteségét. 

Zuhanó részvények: a Tesla után kullog a Wall Street többi szereplője

Jelentős süllyedést produkálnak az amerikai tőzsdén jegyzett technológiai óriáscégek. Bejön a befektetők várakozása?
Bővebben>>>