A kihívások ellenére stabil pénzügyi eredménnyel zárta az Audi Hungaria a 2022-es évet - mondta Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke évértékelőjében. Kiemelte: az Audi harminc éve vetette meg a lábát Győrben, akkor egy 14 focipályányi területet vásároltak meg. Az autóipari multi Magyarország teljes kivitelének 8 százalékát adja. Három évtizeddel ezelőtt hengerfejeket gyártottak, ma nap mint nap kilencezer motort és 770 járművet gyártanak le az ötmillió négyzetméteres gyárterületen, ami 700 focipályának felel meg – mondta Alfons Dintner.
A világ legnagyobb motorgyárában 1 677 545 járműhajtás készült, míg a járműgyártásban 171 134 autó gördült le a gyártósorról, de ettől többet is tudnának gyártani.
Volt kihívás bőven
Az Audi Hungaria a régió legnagyobb munkáltatójaként és az ország legvonzóbb munkahelyeként közel 12 ezer embert foglalkoztatott a tavalyi év végén.
A globális kihívásokra a nagy fokú rugalmasságunknak köszönhetően megfelelően reagáltak. A bizonytalan gazdasági helyzetre lehetőségként tekintettek és tovább folytatják útjukat a Next Level stratégia mentén.
A jövőben termék- és szolgáltatási portfólió bővítésével tovább növelik majd a versenyképességünket, új szintre emelve a vállalat magyar gazdaságban és a Volkswagen Konszernen belül betöltött szerepét, mondta Alfons Dintner.
2022-ben több mint 8,4 milliárd eurós árbevétele volt az Audinak a 2021-es 7,4 milliárd euró után, mondta Patrick Heinecke, a vállalat pénzügy, IT, beszerzés és compliance területekért felelős igazgatósági tagja.
Hozzátette: az Audi magyarországi járműipar legnagyobb befektetője. Az eredményekkel kapcsolatban elmondta, az adózott eredmény a magas nyersanyagárak ellenére 343 millió euróra nőtt.
Fókuszban az elektromobilitás
A vállalat beruházásai elsősorban az elektromobilitás területére koncentráltak, de ezen kívül persze a belső égésű motorok, például az új négyhengeres motorgeneráció gyártásának előkészítésére is fókuszáltak.
Emellett jelentős beruházási terület volt a szerszámgyár kapacitásainak bővítése, mely során 6 300 négyzetméterrel nőtt a gyártóterület az exkluzívszériás gyártás számára, így immár 58 300 négyzetméteren, a legmodernebb technológiák segítségével készítik a győri munkatársak az Audi és Volkswagen Konszern csúcsmodelljeinek karosszériaelemeit.
A vállalat 2023-ban tovább növeli versenyképességét, többek között egy önálló leányvállalat, az Audi Hungaria Ahead Kft. alapításával, mely a pénzügy, IT és beszerzés területén kompetenciaalapú szolgáltatásokat kínál az egész Volkswagen Konszern számára.
Az Audi Hungaria 2020 óta karbonsemlegesen működik, évente 23 ezer tonna szén-dioxid kibocsátást előznek meg, hangzott el a sajtótájékoztatón. A vállalat többek között Európa legnagyobb tetőre épített, összesen 160 ezer négyzetméteres napelemparkja, valamint megújuló geotermikus hőenergia-felhasználás segítségével biztosítja energiaellátásának jelentős részét. Ezen felül a keletkezett hulladék szinte 100 százalékát hasznosítja – például az Aluminium Closed Loop projekttel, melynek keretében a vállalat zárt körforgásba vezette az alumíniumot, így jelentős mennyiségű nyersanyagot és CO2-kibocsátást takarít meg.
Szó volt a sajtótájékoztatón arról is, hogy arra törekszenek, hogy március 31-ig megszülessen a bérmegállapodás a munkavállalóikkal is.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!