Az Audinál 2021 nyarán kezdődtek az előkészítő munkálatok. A karosszériagyárban, a lakkozóban és a szereldében azóta folyamatos a felkészülés a Terramar gyártására.
Áprilisban a modell gyártási integrációja miatt a gyártósoron két hét termelési szünetet tartottak. Nagyrészt akkor telepítették a berendezéseket.
Terramar lesz a Cupra utolsó olyan autója, amely belsőégésű motorral érkezik, vagyis minden, ami utána következik, tisztán elektromos felállású lesz.
Néhány kisebb volumenű munka még hátra van, a próbagyártás hamarosan elkezdődik.
A modell első darabja 2024-ben gördül le a győri gyártósorról
– közölte a győri székhelyű járműgyártó vállalat.
Tavaly 220 millió euró értékben hajtottak végre beruházásokat, amelyből a Cupra előkészületeire is jelentős összegeket fordítottak – mondták.
A közlemény idézi Les Zoltánt, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagját, aki szerint az új modellt a meglévő gyártási infrastruktúrába integrálják.
Hogy miért éppen nálunk, Győrben gyártják majd a spanyol származású autót, arra a Totalcar korábbi cikke adja meg a választ: A Terramar ugyanis elég egyértelmű Audi Q3 rokonságot mutat, így a közös összeszerelés üzletileg nyilván kedvező a teljes VW csoport számára.
A munkavállalókat 2022 szeptembere óta workshopokon és tréningeken készítik fel, ugyanakkor a kísérleti autók összeszereléséből is tapasztalatot gyűjthettek.
A Terramar modell termékadottságainak megismeréséhez több mint kétszáz munkavállaló számára biztosítanak további képzéseket, egyebek mellett az új robotok működésének elsajátításához. Példaként említik, hogy a lakkozóüzemben egy új robotcella végzi majd a modell acélból készült motorháztető tömítését.
A Cupra és az Audi Hungaria története egyébként nem most kezdődött, ugyanis a Cupra Formentor modelljeit Győrben gyártott öthengeres benzinmotor hajtja.
Volt kihívás bőven, de stabil évet zárt tavaly az Audi
2022-ben több mint 8,4 milliárd eurós árbevétele volt az Audinak a 2021-es 7,4 milliárd euró után. Az Audi Hungaria a magyar export 8 százalékát adja - hangzott el az évértékelő sajtótájékoztatón. Három évtizede vetette meg a lábát Győrben az autógyártó, akkor egy 14 focipályányi területet vettek meg, ma 700 focipályányi területen zajlik autógyártás. Bővebben>>>
Válságálló-e Magyarország?
Virág Barnabás ad választ a kérdésre, továbbá Végh Richárd a BÉT vezérigazgatója is beszélget május 26-án a Müpában. Az MNB alelnöke és Budapesti Értéktőzsde vezetője a Napi.hu konferenciájának fő előadói.