Ez azt jelenti, hogy a továbbiakban csak a MÁV vagy a Volán által értékesített jegyekkel vagy bérletekkel lehet használni a vonatokat, héveket és a buszokat Budapesten és az agglomerációban – értesült az Index kormányzati forrásokból.
Mint emlékezetes, 2016. október 28-án az agglomerációs feladatok megosztására, a közlekedésszervezői-technológiai feladatok meghatározására és a finanszírozási feltételek rögzítése érdekében megállapodás jött létre a fővárosi és elővárosi vasúti szolgáltatásokról, illetve a fővárosi és elővárosi autóbusszal végzett szolgáltatásokról az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) jogelődje, valamint Budapest Főváros Önkormányzata között.
A SZERZŐDÉS 2022. ÉVI ELSZÁMOLÁSA TEKINTETÉBEN FELEKNEK NEM SIKERÜLT MEGÁLLAPODNIUK.
Az Index információi szerint az Építési és Közlekedési Minisztérium álláspontja szerint a Budapesti Fővárosi Önkormányzata mintegy 2 milliárd forinttal tartozik az állami közszolgáltatónak, és mivel az ÉKM ajánlatát az önkormányzat nem fogadta el, így a 2022. év pénzügyi zárása nem történt meg.
AZ ÚGYNEVEZETT „BUDAPEST BÉRLET” HELYKÖZI JÁRATOKON TÖRTÉNŐ ELFOGADÁSÁVAL KAPCSOLATBAN KORÁBBAN LÉTREJÖTT MEGÁLLAPODÁS A FENTI HATÁLLYAL SZINTÉN MEGSZŰNIK:
A MÁV-START Zrt. és a VOLÁNBUSZ Zrt. (sárga buszok) járatain a fővároson belüli szakaszokon 2024. március elseje után a BKK jegyeit és a Budapest bérletet (korábbi BKV bérlet) nem fogadjuk el. Az ÉKM megrendelésű szolgáltatások igénybevétele a tarifarendszert érintő módosítások életbe lépését (tervezetten: 2024. március 1.) követően a helyközi díjtermékekkel, köztük a vármegye- és országbérletekkel, illetve azok 24 órás érvényességű új változatával lehetséges – közölte az Index forrása.
A teljes cikket ITT olvashatják.