A korábbi - még 2016-ban ismert - kormányzati cél az volt, hogy 2020-ra 50 ezer villanyautó legyen a magyar utakon, ám ez már akkor túl ambicíózusnak tűnt, mivel a villanyautók drágák, ráadásul a töltőhálózat is csak az elmúlt években kezdett komolyabban bővülni.
2017-ben már csak 30 ezer villanyautóval számolt a kormányzat, de jelenleg kevesebb mint 20 ezer zöld rendszámos autó fut az utakon, ezeknek pedig csak egy része tisztán elektromos, vannak köztük konnektorról tölthető hibridek is. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint az idén eddig 655 új tisztán elektromos autót adtak el a magyarországi kereskedők.
A villanyautókra a kormány 1,5 millió forintos támogatást nyújtott eddig, idén februárban az Innovációs és Technológiai Minisztérium publikálta a kormány Klíma és Természetvédelmi Akciótervét, amelyből kiderült:
az elektromos közlekedés nem a gazdagok kiváltsága. Megreformáljuk az elektromobilitás ösztönzési rendszerét, megteremtjük annak lehetőségét, hogy a kis és olcsó autók nagyobb támogatást kapjanak.
Szerdán a villanyautó-támogatásokat menedzselő szervezet, az IFKA Közhasznú Kft. publikálta az új támogatási rendszer feltételeit. A leglényegesebb elemek a következők: összesen 5 milliárd forintos keretből támogatják a villanyautó-vásárlásokat az eddiginél magasabb összegben, a támogatási rendszer a korábbinál szélesebb kört érint.
- a 11 millió forintnál olcsóbb tisztán elektromos autókhoz pályázati úton 2,5 millió forint - vissza nem térítendő - támogatást ad az állam,
- a 11-15 millió forintba kerülő szintén tisztán elektromos autókra 0,5 millió forintot kaphatnak az érintettek,
- az elektromos robogókra a cégek és intézmények (nem természetes személyek) kaphatnak 100 ezer és 1 millió forint közötti támogatást a vételár 55 százalékáig,
- a taxiként használt villanyautókra árának maximum 55 százalékára kérhető támogatás maximum 15 millió forintos vételárig.
Jármű | Vételár (forint) | Maximális állami támogatás |
Tisztán elektromos autó | 1-11 millió forint | 2,5 millió forint (max. 50%) |
Tisztán elektromos taxi vagy személyszállító autó | 11-15 millió forint | 0,5 millió forint (max. 5%) |
Elektromos robogó | 100 ezer - 1 millió forint | maximum 55% |
Az új szabályok szerint tehát a támogatást kizárólag a 15 millió forintnál olcsóbb új autókra lehet igényelni, a drágább autókra nem ad pénzt az állam. Az 5 milliárd forintos kereten belül 2 milliárd forintot szán a szaktárca a taxiként használt villanyautók beszerzésének támogatására.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ha ez megtörténik, kivonulhat a Revolut Magyarországról

Megugrott a daganatos megbetegedések száma, a NATO áll az egész mögött

Orbán Viktor: Aki hatalomért és pénzért bármire képes, abban soha nem lehet megbízni

Nem elég baj a száj- és körömfájás, újabb súlyos járvány fenyeget

Megérkeztek a friss adatok: hatalmasat esett a magyar ipar

Az Audi legkelendőbb SUV-ja eladhatatlanná vált, Győrből szállítottak hozzá motort

Csendben sunnyogtak ázsiai cégek Kőbányán, ez lett a vesztük

Negyvenhét másodpercenként érkezik egy hibabejelentés a kórházakból

Átrendezik a kapcsolatokat a vámfenyegetések: nyomul a Nyugat riválisa, zajlik a dollármentesítés
