A Magyar Közlönyben megjelent határozat az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2021. évi CEF2 "Alternatív üzemanyagtöltő infrastruktúra fejlesztése" című, harmadik körös pályázati kiírásra benyújtandó magyar projekteket tartalmazza.
Az első az MVM fejlesztések második szakaszában megvalósuló, újabb 10 helyszínen építendő töltőállomás, egyenként 4 töltőponttal. Ennek a költsége 1,4 milliárd forint, amelyből az uniós támogatás 560 milliót tesz ki. (A maradék minden esetben a saját erő lesz.)
Második a sorban a közép-kelet-európai (Magyarország, Szlovákia és Románia területén) az ultragyors elektromos töltőhálózat továbbfejlesztése, az OMV csoport által. A magyar részprojekt 7 töltőállomást érint, helyszínenként 4 töltőponttal. Ennek a költsége 916 millió, 392 millió uniós támogatással.
Harmadikként az Ionity GmbH - a magyarországi részprojekt keretében - az elektromos autótöltő hálózatát 7 helyszínen, 350 kilowatt teljesítményű villámtöltő rendszerrel bővíti. Az új töltőpontok száma 42 lesz. A beruházás 1 milliárd 790 millió forintba kerül, ebből 549 milliót állna az EU.
Végül a Ral Elektro Kft. a Tatabánya Óváros M1-es autópályalehajtó parkolóban egy 17 állásos, a jelenleg elérhető maximum teljesítményű, 350 kilowattos villámtöltő rendszert telepít. Itt lesz továbbá a kamionok és haszonjárművek töltésére alkalmas első nyilvános hidrogén töltőállomás is. A költség 3 milliárd 757 millió, amelyhez az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 1 milliárd 981 millióval járulna hozzá.