Az igényelt támogatások összértéke meghaladta a 10 milliárd forintot, a teljes keretösszeg harmadát.A mostanáig beérkezett több mint 2200 igénylésben összesen már 10,6 milliárd forint hozzájárulást kértek beszerzéseikhez a cégek – szerepel az Energiaügyi Minisztérium közleményében.
A vállalkozások február eleje óta igényelhetnek vissza nem térítendő támogatást elektromos személygépkocsi, teherautó vagy kisbusz beszerzéséhez a nemzeti helyreállítási terv REPowerEU-fejezete forrásainak terhére. A 30 milliárd forintos keretösszegű programmal egy jármű beszerzésének költségeiből az akkumulátor kapacitásának függvényében 2,8-4 millió forint vállalhat át a kormány.
Az első körös támogatói döntések alapján a sikeresen pályázók 171 személygépkocsival és 47 kisteherautóval gyarapodhatnak. A nyertesek közül a legtöbben egy darab jármű megvásárlásához igényeltek támogatást, a 191 cégből 174 vállalkozás tett így. Az elbírálás folyamatosan zajlik, már több mint 2700 gépkocsi – köztük közel 2100 személyautó és 600 kisteherautó - beszerzéséhez érkezett be kérelem.
Az igényelt támogatások összértéke meghaladta a 10 milliárd forintot, a teljes keretösszeg harmadát.
Idén februárban több tisztán elektromos meghajtású járművet helyeztek forgalomba Magyarországon, mint bármelyik korábbi hónapban. A rekorddöntéssel már több mint 50 ezer fut belőlük a hazai utakon. 2020 elejéhez képest hat és félszeresére bővült a leginkább környezetbarát járműpark. Az Energiaügyi Minisztérium a hazai elektromos töltőinfrastruktúra fehér foltjainak felszámolását ösztönző felhíváson is dolgozik.
Kihátrálnak az elektromosságból az európai autógyártók
Meglepő fordulat az uniós választási programokban: a jobboldali pártok szerint hátraarcot vesz az európai autóipar, ahol a gyártók szerint rossz döntés volt a belső égésű motorok betiltása 2035-től, mert már látszik, hogy megbukott a csak elektromosságra vonatkozó EU-s stratégia.A részletekről ITT írtunk bővebben.