Az értékesítési vezetők optimizmusa 37 százalékkal több eredményes üzletkötést hozhat hosszú távon azon kollégákhoz képest, akik nem látják olyan pozitívan a világot – derül ki az egyik legnagyobb, hazai alapítású tréningcég, a Comline Budapest Kft. összefoglalójából.
A legjobb HR-esek a megszerzett tapasztalat, képességek és tudásszint mellett a jelentkezők beállítottságát is megvizsgálják, sőt, akár a fókuszt is erre helyezik, hiszen a tudás pótolható, a hozzáállás azonban csak nagyon nehezen vagy egyáltalán nem. A pozitív hozzáállás pedig nagymértékben összefügg a munka és magánélet egyensúlyával.
A pozitív pszichológia az értékesítésben is fontos
Biztosítótársaságok értékesítőinek bevonásával végezték azt a kutatást, amely az értékesítők életfelfogását, emberi kapcsolatokra való nyitottságát, hozzáállását is vizsgálta.
Az optimista beállítottságú üzletkötők a munkába állástól számított első két évükben 37 százalékkal több üzletet kötöttek pesszimista munkatársaikhoz képest.
A kutatásból az is kiderül, hogy az optimista értékesítők hosszú távon, két év leforgását követően már majdnem 60 százalékkal voltak képesek meghaladni a pesszimista társaik teljesítményét.
A munka és a magánélet egyensúlya
Az évente 120 cég közel 2000 értékesítőjét képző magyar tréningcég, a Comline Budapest Kft. jelenlegi, hazai ügyfélállományán azt tapasztalja, hogy az optimizmus megléte sokszor összeköthető azzal, hogy az adott értékesítő kolléga magánélete és munkája mennyire van egyensúlyban. Ha ez kibillen, akkor a munkavállaló hite, pozitív világrendje borulhat meg.
A Randstad Workmonitor 2023-as kutatása szerint, a hazai megkérdezettek több mint fele (59 százaléka) nem fogadna el olyan állást, amely hátrányos lenne a munka-magánélet egyensúlyra.
A munka és magánélet egyensúlyára mindannyiunknak törekednünk kell, hiszen a munkavállaló szempontjából saját mentális egészsége, a munkaadó szempontjából pedig nem csak a sikeres munkavégzés, de a munkaerő megtartása is fontos szempont
– mondta el Nagy Béla, a cég tulajdonosa és vezető trénere.
Mitől lesz vonzó az alkalmazotti értékajánlat?
A Randstad riportjából többek között az is kiderül, hogy a munkavállalók aktívan alakítják karrierútjukat, ezért olyan vonzó alkalmazotti értékajánlatot kell biztosítani számukra, amely összhangban van vágyaikkal és meggyőződéseikkel. „Mindez persze nem nélkülözheti a motivációt, amelyet a munkaadó és a munkavállaló közösen állapítanak meg, csak így lehet hatékony az együttműködés” – tette hozzá Nagy Béla.