Beliczay Zsolt és Czomba Bianka, a Zimek Pálinka tulajdonosai viszont nem ezért döntöttek úgy, hogy a pálinka mellett elkezdenek gint is gyártani, hanem mert jött a Covid-19.

„Közgazdászként kerültem a Zimek Pálinka ügyvezetői székébe, és 2021 óta vagyok a cég tulajdonosa. Életemben nem főztem pálinkát, és ez jobb is, ha így marad, vannak erre kiváló szakembereink” – kezdte történetét Zsolt. A zamárdi székhellyel rendelkező üzem a pandémia előtt éttermeknek adott el nagy tételben pálinkát. Aztán jött 2020, amikor ezek az éttermek bezártak, az üzem leállt, és Zsolt tudta, hogy ki kell találnia valamit, hogy talpon tudjanak maradni.

Gombhoz a kabátot

A gin&tonik ötlete váratlanul jött. „A pandémia elején zárva volt minden. Nagyokat sétáltunk és közben azon törtük a fejünket, hogy hogyan tovább. Az egyik ilyen sétán a feleségem fejéből pattant ki az ötlet, hogy csináljunk palackozott, “előre összekevert” gin&tonikot. Utánajártunk, láttunk, hogy itthon nincs ilyesmi, és belevágtunk. De nálunk fordítva ment: a gint nem magáért a ginért, hanem a gin-tonik miatt kezdtük el gyártani.”

A Carly’s névre keresztelt gin&tonikból két íz készült, egy klasszikus, és egy mangó-passionfruit ízű, melyek a Zimek mediterrán ginnel együtt már elérhetők az INTERSPAR áruházakban.

„Két, vagy lassan három évbe telt, míg megszülettek a végleges termékek, melyekről azt gondoltuk, hogy ezek már elég jók” – folytatta Zsolt, akinek kapóra jött, hogy épp akkoriban indult a nevezés a Hungaricool termékversenyre. Hallott már a versenyről a tévéből, és az INTERSPAR-ban is találkozott a nyertes termékekkel, de végül egy kolléganője buzdítására indultak a termékversenyen – nemcsak a gin&tonikkal, hanem a ginekkel is.

Út a boltok polcára

„Nagyon jó megerősítés, hogy bekerültünk a győztesek közé, és hogy nem gondoltunk nagy hülyeséget, amikor ebbe belevágtunk. Vissza nem térő lehetőséget kaptunk arra, hogy országosan is ismertté váljanak a termékeink - ez önerőből szinte lehetetlen lett volna.” – mesélte a Hungaricoolról.

Példaértékű, hogy egy ilyen nagy cég, mint a SPAR esélyt ad a kicsiknek is és évről évre bebizonyítja, hogy van értelme a kis magyar vállalkozásokkal foglalkozni. Bárcsak több vállalat is követné a példájukat.

Zsolt a Hungaricool szakmai részét is várja már, és bízik benne, hogy sok olyan ismerettel gazdagodik majd, amit a későbbiekben fel tud használni, hiszen több terve is van a jövőre vonatkozóan. A cégtulajdonos egyelőre a gin&tonikban látja a fejlődési lehetőséget, így ebből várható több új íz a közeljövőben. Azonban nyitottak másféle palackozott italok készítésére, illetve a Zimek pálinkáikról sem akarnak megfeledkezni.

A cikk megjelenését a SPAR Magyarország támogatta.