Az Erste Bank három évvel ezelőtt teljesen átalakította a korábban ismert internetes banki szolgáltatást. A pénzintézethez beérkezett ügyfélvisszajelzések alapján egyszerűbbé és szerethetőbbé vált a bankolás.

Ráadásul a számok is előretörést mutatnak: a változás óta másfélszeresére nőtt azon ügyfeleknek a száma, akik kényelmesen, elektronikuson intézik pénzügyeiket. Az Ersténél a digitálisan aktív ügyfelek aránya George bevezetése előtti 50 százalék körüli szintről 70 százalék felé emelkedett, a banki ügyintézés legfontosabb eszköze pedig a mobiltelefon lett.

A pénzintézet emlékeztetett: az új internetbank segítségével nemcsak utalásokat tudunk indítani vagy az egyenlegünket egyszerűbben megtekinteni, hanem akár banki dokumentumokat is aláírhatunk elektronikusan vagy az okmányadatok változását is bejelenthetjük ezen keresztül, sőt bármikor pillanatok alatt lehet zárolni vagy feloldani a bankkártyákat.

„Egyebek mellett a pénzügyi egészséget támogató új megoldások érkeznek, például személyre szabott befektetési tippek, és a költéseink nyomon követését segítő elemző funkció” – ismertették a 2024-es terveket.

A digitalizáció már alapvetés

A tavalyi évben a banknál a digitális tranzakciók 73 százalékát indították mobilról, míg két évvel korábban ez az arány még 49 százalék volt. A mobilról indított utalások, betétlekötések, és egyéb műveletek száma 27 százalékkal emelkedett egy év alatt, összegük pedig 6 százalékkal nőtt.

Három éve a digitálisan aktív Erste-ügyfelek harmada intézte pénzügyeit kizárólag mobilon, míg közel felük számítógépen. Mostanra azok aránya, akik csak telefonon használják George-ot 70 százalék fölé nőtt, míg a kizárólag számítógépet használóké 15 százalék alá esett.

„Ügyfeleink már minden második terméket online igényelnek, öt új ügyfélből egy pedig online nyitja meg erstés számláját”– mondta Bek-Balla László, a bank digitális csatornák és contact center vezetője.

Kiemelte: a megváltozott fogyasztói szokásokra reagálva az Erste új szolgáltatásai bevezetésénél a mobile-first elvet követi, vagyis elsősorban az applikáció fejlesztésére koncentrál. A pénzintézet call centerét például már az ügyfelek fele közvetlenül a banki mobilalkalmazásból beazonosítva hívja.

Népszerű a tavaly októberben bevezetett online igényelhető gyorskölcsön is. Ezzel a konstrukcióval 100 és 450 ezer forint közötti pénzkölcsön vehető fel 12-72 hónapos futamidőre.

Pénzvisszatérítés

Két éve vezették be a Moneyback szolgáltatást, amely mára az egyik legnépszerűbb lett. Az ingyenes, személyre szabott pénzvisszatérítési kedvezményprogramban mindenki a saját költései alapján, a számára leginkább releváns kereskedőktől kap ajánlatot, amelyet aktiválva automatikusan jár az akár a vásárlás értékének 10 százalékát is elérő pénzvisszatérítés.

A funkciót a mobilapplikációt használó ügyfelek közel fele aktiválta, összesen több mint 300 millió forintot spórolva meg vásárlásaik után.