Számos állami intézményben is az a kormányközeli cég takarít, mint amelyik a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren is felel a tisztaságért és amelynek munkáját a pénteki Magyar Nemzetben kritizálta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója. "Gondolok itt a biztonsági ellenőrzésre, a poggyászfelvételre, a becsekkolásra, de jogosan érheti kritika az illemhelyiségek állapotát vagy éppen a világ egyik legrosszabb vételi árfolyamát kínáló reptéri pénzváltót, továbbá a hiéna taxisokat" - sorolta a problémáit Guller Zoltán.
A repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport Zrt. decemberben közölte, hogy az Airport Security Zrt. új tulajdonosával, a B+N Referencia Zrt-vel dolgozik együtt a repülőtér tisztaságának folyamatos fejlesztésén. "Biztosak vagyunk benne, hogy egy olyan kihívást jelentő területen is, mint egy nemzetközi repülőtér, a tőlünk megszokott magas minőségű szolgáltatást tudjuk nyújtani. Növeljük a takarítói létszámot, felülvizsgáljuk a folyamatokat, és új minőségbiztosítási rendszert vezetünk be a közeljövőben" - mondta decemberben Kis-Szölgyémi Ferenc, a B+N Referencia Zrt. vezérigazgatója és tulajdonosa.
Kapcsolódó
A cég számos állami intézményben is takarít, például a tavaly októberben és novemberben nyert a Heim Pál gyermekkórház, az Uzsoki utcai és Nyírő Gyula kórház takarítási közbeszerzésén. A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság üzemeltetésében levő, illetve ellátási körébe tartozó 409 létesítmény takarítását, fertőtlenítését, kártevőirtását is ennek a cégnek kell elvégeznie 24 milliárd forintért. A Magyar Posta és a MÁV is gyakran köt szerződést a B+N Zrt.-vel, amely a 2017-es vizes világbajnokság hivatalos takarítója is volt 293 millió forintért. Ennek is köszönhetően jól megy a társaságnak: a 2016-os 13,7 milliárd forintos árbevételt 2017-re 18,2 milliárd forintra tudták feltornázni, az adózott eredményük pedig 1,4 milliárd forintról 2 milliárd forintra nőtt.
Az Airport Security Zrt. a saját honlapján büszkélkedik azzal, hogy a Budapest Airport Zrt. megbízásából ellátják a teljes repülőtér takarítási feladatait, üzemeltetik a poggyászmegőrzőt, valamint rakodási-anyagmozgatási tevékenységet is végeznek. "Mind takarító állományunk, mind biztonsági őreink megfelelnek a repülőtereken előírt, jogszabályokban meghatározott feddhetetlenségi követelményeknek, ennek megfelelően a repülőtéri hatóságok és az Alkotmányvédelmi Hivatal által ellenőrzöttek" - olvasható a cég oldalán.
Látványos támadás
Nem először kritizálta Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója a repteret üzemeltető Budapest Airport. Zrt.-t. Már a Magyar Utazási Irodák Szövetségének december 12-i közgyűlésén is úgy fogalmazott: reméli, hogy a Budapest Airport is egyre inkább közszolgáltatásként tekint a repteret üzemeltető tevékenységére és abban is bízik, hogy megoldódnak a csomagokkal kapcsolatos problémák a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A következő árulkodó jel, hogy Budapest Főváros Kormányhivatala decemberben visszavonta a repülőtér új parkolóházának építési engedélyét, így felfüggesztették a munkálatokat. Majd Homolya Róbert, a MÁV Zrt. nyáron kinevezett elnök-vezérigazgatója következett, aki szerint a Budapest Airport lehet az oka annak, hogy nem épül gyorsvasút a reptérre.
A pénteki Magyar Nemzetben pedig már Vitézy Dávid, volt BKV-vezér mondta ki a lényeget: szerinte az ősbűn a reptér eladása volt. "A szerződés 2005 decemberében született, az első Gyurcsány-kormány idején, amelynek Kóka János akkori gazdasági és közlekedési miniszter volt a gazdája" - fogalmazott a közlekedési szakértő a kormányközeli lapnak. Szerinte is mocskosak a vécék, üresek a szappantárolók és hiányzik a vécépapír, ami arra utal, hogy napokon át elmarad a takarítás a reptéri illemhelyiségekben
Nagy és drága
A privatizációs szerződést 2005 decemberében írták alá a brit BAA International Ltd.-vel a Budapest Airport Rt. 75 százalék mínusz egy szavazatnyi tulajdoni hányadának eladásáról. A brit repülőtér-üzemeltető társaság 75 évre kapta meg a repülőtér üzemeltetési jogát. A BAA a részvénycsomagért és a vagyonkezelési megállapodásért 464,5 milliárd forintot fizetett. A Budapest Airport 55,4 százalékos tulajdonosa jelenleg a német AviAlliance GmbH, amelyet időközben megvásárolt egy kanadai nyugdíjpénztár. Tavaly mintegy 14,9 millió utas fordult meg a repülőtéren, ezzel a közép-kelet-európai régió leggyorsabban növekedő forgalmú repülőtere volt.
A repteret üzemeltető cég időről-időre látványosan mutatja be, hogy a jövőben milyen nagy és drága beruházásai lesznek. Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója januárban ismertette Ferihegy hatalmas fejlesztéseit: 225 milliárd forintos (700 millió eurós) beruházást terveznek 2024-ig, aminek legfontosabb eleme egy teljesen új terminálépület megtervezése és megvalósítása lesz a jelenlegi 2. Terminál tőszomszédságában. Ma pedig azt tudatta a reptéri cég, hogy a 2. Terminál indulási és érkezési csarnokaiból is eltűntek a régi hagyományos "lapozós" járatmegjelenítő táblák. Helyettük tűéles, 4K felbontású óriáskijelzőket szereltek fel, így mostantól ezek mutatják az induló és érkező járatokat.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!