Látványos műveletekkel tesztelték Magyarország új Duna-hídját két napon át. Már a próbaterheléseken is túl van a Kalocsa és Paks között megépült átjáró: a kétnapos művelethez 20 darab 40 tonnás teherautót vonultatott fel a Duna Aszfalt – írja a magyarépítők.hu. Az átadás egy hónapon belül várható.
A 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú építményen januárban vált teljessé vált a pályalemeze, márciusban a hagyományos hordógurításra is sor került. A híd két ártéri hídból és egy mederhídból tevődik össze. A három rész különböző szerkezeti rendszerű, de egy egységet alkot.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) azt közölte, hogy a most lezárult projektelem pénteken kezdődött, amikor a bal- és jobb ártéri hidak tesztelését végezték el 8 darab egyenként 40 tonna súlyú teherautóval. Szombaton pedig egy egész napos projekt keretében a középső hídelemet képező mederhíd statikus és dinamikus próbája történt meg.
Magyarország legnagyobb, 440 méter hosszúságú extradosed hídszerkezetének próbaterheléshez 20 darab 40 tonnás járművet vonultatott fel a Duna Aszfalt. Az ÉKM közleménye szerint a járművek számtalan alakzatban töltöttek el hosszú perceket. Eközben a szakemberek a hídszerkezet előre meghatározott pontjain mérték a súly hatására bekövetkező alakváltozásokat és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket. Többek közt a főtartó lehajlását, támaszok süllyedését, szerkezet sajátfrekvenciáját is vizsgálták. Volt egy mozgalmasabb és rövidebb mérés is amikor a dinamikus terhelést kontrollálták, mely során két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 km/órás sebességgel.
A Kalocsa-Paks Duna-híd és a hozzá kapcsolódó, összesen 14,3 kilométer hosszúságú út építésének műszaki átadás-átvételi eljárása május végén zárul, melyet rövid időn belül az átadó ünnepség követ.
A hidat egyébként Tomori Pálról nevezik el, a névre már Lázár János miniszter is rábólintott.