Az új modellel kilenc motorcsalád, hat Otto-motor és három dízelmotor, valamint elektromos motor készül Győrben a Volkswagen Konszern 32 telephelye számára. A mild-hibrid technológia alkalmazása során az indítógenerátornak, valamint a lítiumion-akkumulátornak köszönhetően jelentősen csökken az autók károsanyag-kibocsátása. A technológia eredményeként például fékezésnél visszanyerhető az energia, amit a lítiumion-akkumulátor tárol - írja az MTI.

A gyártáshoz hatezer négyzetméteren egy új gyártósort helyeztek üzembe, ahol műszakonként ötszáz motort készítenek mintegy százan. A termelést egy automatizált logisztikai rendszer látja el alkatrészekkel: 22 automata szállítóberendezés közlekedik mintegy száz előre beprogramozott útvonalon, és műszakonként több mint száz kilométert tesznek meg. (Lassan pörög fel az elektromos autók piaca.)

A dízeltechnológia és az alternatív meghajtások fejlesztésével biztosítható a hosszú távú növekedés - igézi a közlemény Achim Heinflinget, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnökét.

Az elektromotorok gyártása idén július 24-én indult, ekkor azt közölték, hogy a napi kapacitás mintegy 400 motornyi, de ez folyamatosan növelhető.

A vállalat továbbra is gyártja a hagyományos négyhengeres dízelmotort, amelyből tavaly 404 796 darab készült Győrben.

Tavaly az Audi 1 965 165 motort gyártott, ami 1,9 százalékkal haladta meg a 2016. évit.

A vállalat tavaly 105 491 járművet gyártott, ami 16,5 százalékkal kevesebb 2016. évinél. Az Audi Hungaria Zrt. az előző évben egy százalékkal, 7,136 milliárd euróra (2220 milliárd forint) növelte árbevételét.

Kép forrása: Napi.hu/Szabó Dániel