A témában szakmai és civil partnerek egyeztettek a BKK Mobilitási Témacsoportjának ülésén. A BKK közleményében kiemelik: a Budapestet az agglomerációval összekötő kötöttpályás közlekedés, így a HÉV-vonalak megléte, folyamatos működtetése és azok fejlesztése elengedhetetlen feltétele annak, hogy környezetbarát, kiszámítható és fenntartható utazási szolgáltatásokat használhassanak a fővárosban és a környéken élők.
A BKK nagyra becsüli a MÁV–HÉV dolgozóinak erőfeszítéseit, hogy ebben a nehéz helyzetben is igyekeznek fenntartani a szolgáltatást, a menetrendi pontosságot
– hangsúlyozzák.
A tájékoztatás szerint szó esett arról, hogy
ÁTMENETI MEGOLDÁSKÉNT MELY VONALAKON KÉPZELHETŐ EL A MEGLÉVŐ, SOKAK ÁLTAL CSAK "HANNOVERI VILLAMOSNAK" HÍVOTT TW-6000/6100 TÍPUSÚ JÁRMŰVEK KÖZLEKEDTETÉSE AZ ELÖREGEDETT HÉV-SZERELVÉNYEK HELYETT.
A BKK és a BKV által folytatott vizsgálat olyan szempontokra is kitér, hogy milyen infrastrukturális fejlesztésekre van szükség egy ilyen beavatkozáshoz, vagy hogy mennyire alkalmasak az említett járművek a HÉV-pályán való közlekedésre.
A közlemény szerint több civil szervezet is felhívta a figyelmet arra, hogy ha megvalósítható átmeneti megoldásnak is bizonyul a villamosok közlekedtetése,
KÜLÖN VIZSGÁLATOT KELL FOLYTATNI ARRÓL, HOGY A VILLAMOSVONALLÁ ALAKULÓ HÉV-EK ESETLEGES BEKÖTÉSE A JELENLEGI VILLAMOSHÁLÓZATBA NE OKOZZON FENNAKADÁST.
A résztvevők és a BKK egyetértett abban, hogy a lehetséges üzemeltetési modellek alapos kivizsgálása segíthet a leginkább megfelelő megoldás megtalálásában.
Brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon
Nincs elég forgalomképes kocsi, ami pedig van, az fél évszázados.Minderről ITT írtunk bővebben.A résztvevők egyetértettek abban, hogy mind a főváros közigazgatási határain belül, mind az agglomerációban fontos szerepet betöltő HÉV-eknél nem fogadható el egy esetleges ritkítás, kapacitáscsökkentés, és rövid távon is megoldást kell találni az elmaradt járműbeszerzések és felújítások miatt egyre súlyosbodó problémákra.