A koronavírus okozta gazdasági helyzetben a CIB Bank egyik első döntése volt, hogy a díjak és költségek eredetileg május elejére tervezett emelését három hónappal elhalasztotta, hogy ezzel is könnyítsen vállalati ügyfelei életén. A hazai vállalkozások segítségére tízmilliárd forint kihelyezhető forrást szabadított fel a CIB, amelyet már igénybe is vettek a vállalati ügyfelek.
E forrásoknak több mint 42 százaléka került a kis- és közepes vállalkozásokhoz. Szektoronként nézve ennek a 4,2 milliárd forintnak több mint negyede a feldolgozóiparban működő cégekhez, csaknem 15 százaléka az agráriumba került, míg a szállítmányozás, az építőipar és a kereskedelem terén érdekelt kkv-k tíz-tíz százalékot meghaladó mértékben juthattak gyors finanszírozáshoz. A lízing is jól ment a CIB-nél a járvány ellenére.
Elégedettek az ügyfelek
A hazai kis- és közepes vállalkozások igényeire kiemelten figyel a CIB Bank, amelynek ügyfél-elégedettségi felmérése szerint a szegmens ügyfelei értékelik az odafigyelést. A tavalyi 70 százalék után idén a kkv-ügyfelek közel 78 százaléka emeli ki a pénzintézet rugalmas szolgáltatásait, míg több mint 81 százalék véli úgy, hogy ezzel a bank a gazdasági növekedést és a társadalmi fejlődést is elősegíti. Ez egy év alatt 11 százalékos növekedés, ami többek között annak is köszönhető, hogy az új beruházásokra fókuszáló NHP fix programból a CIB kkv-részesedése közel 9 százalékos volt márciusban, ami messze meghaladja általános piaci részesedését. Az internetbanki szolgáltatásokat a kkv-ügyfélkör 95 százaléka használja rendszeresen.
"A CIB Bank a kis- és közepes vállalkozások stratégiai partnere. Nem csupán pénzügyi szolgáltatásokkal és hitelforrásokkal segítünk ennek a speciális vállalkozói körnek, hanem releváns ágazati szakértelemmel is hozzá kívánunk járulni a sikereikhez. A szakmai tanácsadáson túl a CIB-ben erősítjük a bankolás személyes részét, és a folyamatok egyre szerethetőbbé válnak, fókuszban az emberrel" - mondta az adatok kapcsán Győr Tamás, a CIB Bank kkv szegmensért felelős igazgatója.