Az új 1,2 literes motor 100 és 130 lóerős kivitelben készül majd Szentgotthárdon, és a termelési kapacitás maximuma elérheti akár az évi 350 ezer darabot is. Így az elmúlt évek csökkenése után jövőre már jó eséllyel ismét növekedhet a termelés a Rába-parti gyárban - fűzte hozzá a szóvivő. Megjegyezte, hogy jövőre még párhuzamosan folyik egyéb motorok gyártása is a gyárban, egyre csökkenő volumenben - mondta el Kaszás.
A megmunkáló- és szerelősorok átalakításával végeztek, jelenleg a próbagyártás zajlik, már minden készen áll a sorozatgyártásra. A szóvivő kiemelte, hogy az átépítéseket nagyobb részt önerőből, saját mérnökeik, karbantartóik végezték.
Az új termék gyártása azért is fontos, mert Németországban és Lengyelországban jelenleg átszervezések zajlanak a PSA tulajdonában lévő Opel üzemekben, de a jelek szerint a szentgotthárdi gyárban újabb leépítéstől nem kell tartani.
A piaci változások az elmúlt három évben itt is éreztették a hatásukat, 2016-ban még 629 ezer, 2017-ben 486 ezer, 2018-ban pedig valamivel kevesebb mint 313 ezer motor készült Szentgotthárdon.
A cégtől kapott adatok szerint az Opel Szentgotthárd Kft. nettó árbevétele 2016-ban 53,3 milliárd forint, 2017-ben 46,5 milliárd forint, 2018-ban pedig 38,3 milliárd forint volt.
A vállalat létszáma az elmúlt három év alatt kétszáz-kétszázötven fővel mostanra 1000 fő alá csökkent. A korábbi gyakorlatnak megfelelően zömében a kölcsönzött munkaerőtől váltak meg, saját szakembereiket igyekeztek megtartani.