A magyar kormányzat fontos területnek tekinti az elektromos közlekedés térhódítását, ezért különböző direkt és indirekt ösztönző intézkedések segítségével próbálja annak terjedését előmozdítani. Folyamatban van az állami támogatással igénybe vehető töltőtelepítési program, és az elektromos gépjárművek beszerzését és lízingjét támogató pályázat. Ez utóbbiban a lízingcégek is szerepet vállalnak, hiszen az így forgalomba kerülő autók mintegy fele finanszírozott - derült ki a Magyar Lízingszövetség elektromobilitásról szóló workshopján.
Az önvezető autók megítélése nagyon gyorsan változik - mondta Szalay Zsolt, a Budapesti Műszaki Egyetem gépjárműtechnológiai tanszékének vezetője. Egy autós szakemberek körében végzett kutatás szerint 2017-ben a megkérdezettek 1 százaléka tartotta valószínűnek, hogy öt éven belül megjelennek a közutakon, 2018-ban azonban már 19 százalék volt ezen a véleményen. Azok aránya, akik 5-10 éven belül várják az autók elterjedését a tavalyi 25 százalékról idén 40 százalékra nőtt.
A következő időszakban a benzin, és főleg a dízeles autók háttérbe szorulnak: egyre nagyobb teret nyernek a hibridek és az árammal tölthető, úgynevezett plug-in hibridek, továbbá az elektromos hajtású autók, de az üzemanyagcellás rendszerek elterjedésére is számítani lehet - mondta Horváth Zsolt, a korábban Eurotaxként ismert Autovista szakembere. Az Autovista előrejelzése szerint 2020-ban az alternatív hajtású járművek aránya 4 százalék körüli lehet, 2025-ben közel 20, 2030-ban pedig már 45 százalékos lehet.
Az elektromobilitás és az önvezető autók terjedése lesz a következő években, évtizedekben a legfontosabb trend az autópiacon, ez pedig a lízingpiac számára is kihívást és lehetőséget jelent finanszírozási oldalról. Erre a piaci folyamatra mind a magyar, mind a nemzetközi lízingcégek már megkezdték a felkészülést - fogalmazott workshopon elhangzottakat összefoglalva Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára.
A fotó forrás:AFP/STR/Getty.