A CIB által támogatott, a BellResearch által készített felmérésben összesen 600 társas vállalkozás és egyéni vállalkozó vett részt, aminek az árbevétele nem haladta meg az évi nettó 250 millió forintot.
A kutatásból kiderül: a vállalkozások közel 60 százaléka gondolkodik kihasználható üzleti és fejlesztési lehetőségekben, ezeket kis lépésekben, megfontoltan tervezik megvalósítani. A megkérdezettek 23 százaléka kis fejlesztéseket, beruházásokat tervez, 18 százalék a tevékenység bővítését tartja elképzelhetőnek, 13 százalék pedig belföldi vagy külföldi terjeszkedést lát lehetségesnek. Átfogó fejlesztést és nagyobb beruházást a megkérdezett kisvállalati vezetők 12 százaléka tervez.
A felmérés szerint a kisvállalkozások harmada - jellemzően a 100 és 250 millió forint árbevétel közöttiek - 6-12 hónapra előre tervez üzleti döntései meghozatalakor, ami biztató előremozdulás az előző évekhez képest.
A megkérdezett, 100-250 millió forintos árbevételű cégek többsége készített már üzleti tervet is. Nemcsak a tervezés, hanem az újratervezés is jellemző a nagyobbakra: 69 százalékuk felülvizsgálta vagy megváltoztatta a cég üzletpolitikáját, főként a piaci körülmények miatt. Kedvező fejlemény, hogy kétszer annyi vállalkozás szeretne több lábon állni és rendelkezik "B" tervvel, mint öt évvel ezelőtt.
A kutatásból az is kiderül, hogy a cégvezetők mintegy fele szükségesnek tartja tovább bővíteni pénzügyi tudását.