A SUV-ok idén az első két hónapban az újautó-piac 34,1 százalékát hasították ki, míg az alsó-középkategória 28,4 százalékon áll - derül ki a Carinfo.hu adataiból.
A dobogón történt változás annyiban borítékolható volt, hogy 2016-ban 29,9 - 29,2 volt az arány, de még az alsó-középkategória javára. Egy évvel korábban még 32,2 - 25,3 százalék volt a piaci részesedések aránya.
A helycsere elsősorban a Suzuki Vitara sikerének köszönhető, amelyből idén 1012 darabot adtak el, messze többet mint a második helyen szereplő Octaviából (772). (A "messze többet" jelző egy olyan kicsi piacon, mint a magyar, indokolt lehet - szerk.).
A típusok top 10-es listáján a harmadik helyet szintén egy terepjáró, a Dacia Duster (644) birtokolja, míg a 8. helyen a Ford Kuga (266).
Típus | Darabszám |
Suzuki Vitara | 1 012 |
Skoda Octavia | 772 |
Dacia Duster | 644 |
Opel Astra (J és K) | 625 |
Ford Focus | 466 |
Volkswagen Passat | 307 |
Fiat 500 | 286 |
Ford Kuga | 266 |
Opel Corsa | 246 |
Volkswagen Golf | 233 |
Forrás: carinfo |
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy míg az alsó-középkategória egy homogénebb csoport, mint a terepjáróké, amelybe a Dacia Dustertől a Porsche Cayenne-ig minden beletartozik.
Februárban a teljes újautó-piac 8 000 darabos volt, amely 20,7 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi adat. Az első két hónapban 14 418 darabot adtak el, 18,2 százalékkal többet, mint 2016 hasonló időszakában, 2015-höz képest pedig a növekedés 33,5 százalék.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének becslése szerint ha nem történik valami jelentős piacbefolyásoló esemény, akkor százezer fölé úszhat a magyar újautópiac idén. Tavaly 95 569 autót adtak el.
Olvassa el kapcsolódó cikkünket arról, hogy mire készül egy pálinka-kereskedő a használtautó-piacon.