A válaszadók munkáltatóinak csaknem fele időben és világosan kommunikálta a változásokat. Mindössze 8 százalékuk vélte úgy, hogy munkaadója túl későn reagált, 19 százalékuk szerint pedig bizonytalannak tűnt a változtatásoknál. A megkérdezettek 33 százaléka úgy ítélte meg, hogy munkáltatójának a dolgozók biztonsága volt a legfontosabb, további 17 százalékuk pedig úgy gondolta, hogy ez a szempont az üzleti érdeket is megelőzte - derül ki a OTP Bank és a szeretlekmagyarorszag.hu online felméréséből.
A felmérésben résztvevő munkaképes válaszadók (akinek volt állása, nem nyugdíjas és nem diák a felmérés ideje alatt) 34 százaléka ugyanúgy bejárt dolgozni, mint a rendkívüli helyzet előtt.
A kitöltők legnagyobb hányada szeretteinek féltését (49 százalék) élte meg a legrosszabbul, ezt követte a személyes kapcsolatok hiánya (44 százalék), és a betegségtől való félelem (29 százalék). Miután a leggyakoribb intézkedés az otthoni munkavégzés lehetővé tétele volt (63 százalék), a legnagyobb kihívást mégsem a magánélet és a munka összeegyeztetése jelentette. Bár sokaknak okozott problémát, hogy a családjuk körében nem tudtak eléggé hatékonyan dolgozni, mégis ennél sokkal többen találták zavarónak a járványhelyzetből adódó stressz feldolgozását (40 százalék), valamint a folyamatos kesztyű- és maszkviselést (36 százalék).
A május-júniusban végzett online felmérés mintanagysága 777 fő volt, felülreprezentáltak a nők, a budapesti lakosok és a szellemi foglalkozásúak.