Idén januárban jelentették be, hogy a KMV és Balogh Levente felvásárolják a PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, illetve a KMV megveszi az amerikai cég termékeinek forgalmazási és franchise jogait Csehországban és Szlovákiában. Mostanra a tranzakció mindhárom országban megkapta a helyi versenyhivatali engedélyeket.
Az akvizíciót követően a KMV Csoportnak 11 gyára és 2500 alkalmazottja lesz, a cégcsoport éves forgalma pedig 545 millió dollárra emelkedik. A termékportfolió Magyarországon többek között a Pepsi, Schweppes, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Toma dzsúsz és üditő, Toma Forrásvíz, illetve Kristályvíz márkákkal bővül. Emellett a Lays és Cheetos chipsek forgalmazása is az új tulajdonos kezében lesz.
Kapcsolódó
A PepsiCo-tranzakció lebonyolítását a Raiffeisen kizárólagos pénzügyi tanácsadóként segítette, a Deloitte átvilágítási feladatokat látott el, míg a szükséges pénzügyi forrásokat a ÈSOB, a Èeská Spoøitelna Bank és az EBRD biztosították, a jogi tanácsadó pedig a Lakatos, Köves and Partners volt.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Nagy a baj: rendkívüli kormányülést hívtak össze a megállíthatatlanul terjedő vírus miatt

A fasorba sincsenek az állampapírok: örülhet, aki egy másik hazai pályán fektetett be

Kritikus lehet az idei nyár Európában, be kell húzni a féket

Ausztria térdre rogyott, ez már a lakosság előtt sem titkolható

Változnak az idők: már egy mérnöknek sem elég angolul sört kérni

Egy új NAV-os húzás kesztyűs kézzel bánik a jogkövető adózókkal, de sokba fájhat a mulasztás

Megvan a bűnös, ez okozta a pénteki borzalmas földindulást

Hatalmas Trump-fordulatot remélnek a héten
Brutális ukrán támadás, halálos sebet kaphatott az orosz gázellátás
