A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. és a PepsiCo magyarországi leányvállalatának integrációja újabb mérföldkőhöz érkezett. Május 7-én bemutatják a társaság új ügyvezető igazgatóját és bejelentik a cég új nevét - derül ki a szerdán érkezett meghívóból.
A kft. két tulajdonosa - Alessandro Pasquale és Balogh Levente - a tavalyi bejelentés óta most először áll a nyilvánosság elé és beszámol az integráció jelenlegi helyzetéről és annak hatásairól. A társaság együttes portfóliója mintegy 300-féle terméket tartalmaz, Magyarország nyolcadik legnagyobb élelmiszeripari vállalatává vált az egyesülést követően.
A kft. február végén azt közölte, hogy 17,2 milliárd forint árbevétellel zárta a tavalyi évet, amely mintegy 10 százalékos növekedést jelent 2017-hez képest.
Még 2018 januárjában jelentette be a Karlovarské minerální vody (KMV), hogy a versenyhivatalok jóváhagyását követően felvásárolja a PepsiCo magyar, cseh és szlovák érdekeltségeit, illetve a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos forgalmazója és a franchise jogok birtokosa lesz.
A magyar piacon a tranzakciót a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. valósítja meg, melynek tulajdonosai a KMV és a Szentkirályi ásványvizet piacvezetővé emelő Balogh Levente. Az akvizíciót 2018. januárban hagyta jóvá a Gazdasági Versenyhivatal, majd őszre a tranzakció mindhárom országban megkapta a helyi versenyhivatali engedélyt.
Balogh Levente a A 100 leggazdagabb 2018 listája szerint 26,5 milliárd forint becsült vagyonnal a 44. leggazdagabb magyar.
Az olasz Pasquale család tulajdonában álló csehországi KMV és a Szentkirályi ásványvizet piacvezetővé emelő Balogh Levente négy évvel ezelőtt hoztak létre közös vállalatot annak érdekében, hogy a két "ásványvíz-dinasztia" erős regionális családi vállalatcsoportot hozzon létre. Az együttműködés keretében a Balogh vezette magyarországi közös vállalat előbb felvásárolta a Kékkúti Ásványvizet a Nestlétől, majd erőteljes gyárfejlesztésbe kezdett.
A korábbi bejelenté szerint az akvizíciót követően a KMV Csoportnak 11 gyára és 2500 alkalmazottja lett, a cégcsoport éves forgalma pedig 545 millió dollárra emelkedett. A termékportfólió Magyarországon többek között a Pepsi, Schweppes, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Toma dzsúsz és üditő, Toma Forrásvíz, illetve Kristályvíz márkákkal bővül. Emellett a Lays és Cheetos chipsek forgalmazása is az új tulajdonos kezében van.