A magyar háztartások napi fogyasztási cikkekre fordított költése 2017 első félévében stagnált az azt megelőző év azonos időszakához képest. Bár a vásárlási gyakoriság visszaesett, ezt ellensúlyozta a közel azonos arányban növekvő átlagos kosárméret.

Ha azonban 2017 egészét nézzük, akkor már bővülés várható. Ezt leginkább az online vásárlás, illetve a diszkontok növekvő népszerűsége hajtja. 2016-ról 2021-re az online vásárlás 18,2, a diszkontok 5,1 százalékkal nőhetnek átlagosan évente. (Így drágul a sertéshús.)

A diszkontok nálunk is hasítanak, a kereskedelmi csatornák közül övék a legnagyobb vásárlói hatókör és az átlagos kosárméretet tekintve is csak a hipermarket áll előrébb.

Az árukészletében nagy arányban kereskedelmi márkákat tartó diszkont csatorna nem csupán a leglátogatottabb volt 2017 első felében, de több láncot is nagy arányban látogatnak magas jövedelmű háztartások.