Az Egyesült Királyságban 77 484 autót gyártottak októberben, 15,3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál – derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára felkerült statisztikából. Nem most kezdtek a lejtőn lecsúszni, ugyanis 

a csökkenés immár zsinórban nyolcadik hónapja tartott októberben.

Októberben a belföldi piacra 15 418 autót gyártottak, 4,7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Az exportra szánt autógyártás 17,6 százalékkal, 62 066-ra esett.

Az SMMT adatai szerint a Nagy-Britanniában gyártott autók 80,1 százalékát exportálták a múlt hónapban. Továbbra is az Európai Unió országai maradtak a brit autók fő célpontja, ahova 32,17 ezer autó érkezett, 34,6 százalékos visszaesés mellett éves szinten. Eközben árnyalja a képet, hogy az Egyesült Államokba irányuló októberi szállítások csaknem kétszeresére, 96 százalékkal, 14,58 ezer járműre ugrottak.

Az elektromos autók gyártása is volt már jobb: októberben 24 719 ezer elektromos járművet és hibridet gyártottak az országban, ami 32,6 százalékkal kevesebb a tavaly októberinél.

Az idei év első tíz hónapjában a britek autógyártása 10,8 százalékkal, 670 346-ra esett vissza, ebből az elektromos járművek száma 239 773 volt.

Tavaly az Egyesült Királyságban a járműgyártás 16,8 százalékkal nőtt, 2019 óta először lépte át az 1 milliót (1 025 474); 2022-ben a járműgyártás 9,8 százalékkal esett 2021-hez képest, akkor gyártották hat évtizede a legkevesebb autót, 775 014-et.

Befuccsolhat a briteknél az elektromos autóipar is

Sürgős kormányzati beavatkozást kért szerdán a legnagyobb brit autóipari szövetség az elektromos járművek gyenge kereslete és az átállási folyamat fenntarthatatlanná vált üzleti költségei miatt. Részletek cikkünkben.