Nem elég, hogy nincs kellő számú töltőállomás az EU-ban az elektromos autók feltöltéséhez, de azok amelyek vannak, nem töltik fel elég gyorsan a járművek akkumulátorokat - panaszkodik az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA). A szervezet szerint ez a körülmény lefékezheti a villanyautók terjedését Európában.
Az ACEA az Európai Parlament szavazása elé idézőtette figyelmeztetését, ugyanis a képviselők éppen az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájáról szóló javaslatról fognak voksolni (Alternative Fuel Infrastructure Regulation, AFIR). És a szervezet szakértők kigyűjtötték a legkellemetlenebb adatokat.
Ezek szerint hat olyan EU-tagállam van, amelyben nincs 100 kilométerenként egyetlen töltőállomás átlagosan, további 17-ben pedig kevesebb mint öt ilyen pont jut átlagosan 100 kilométernyi útszakaszra. Csak öt olyan ország van, amelyben ez a mutató tíz feletti.
További különbségek
A különbségekre jellemző, hogy míg Hollandiában átlagosan 1,5 kilométerenként találhatnak lehetőséget a villanyautóval rendelkező autósok járművük utántöltésére, addig a nyolcszor nagyobb Lengyelországban ez az adat 150 kilométer. Magyarországon a középmezőnyban van a 14 kilométeres eredményével.
Ami töltési sebességet illeti a gyorstöltők (a több mint 22 kW kapacitásúak) hiányoznak az utakról. Átlagosan csak minden hetedik töltő teljesíti ezt az elvárást az EU-ban. Az ACEA szerint a szén-dioxid-kibocsátás visszafogásához fel kellene pörgetni a villanyautók értékesítését, amihez jobb töltőhálózat kell.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ausztria térdre rogyott, ez már a lakosság előtt sem titkolható

Megvan a bűnös, ez okozta a pénteki borzalmas földindulást
Brutális ukrán támadás, halálos sebet kaphatott az orosz gázellátás

Távolodunk a 400-as eurótól, így zárta a napot a forint

Van egy súlyos betegség, ami megszüntethető - A magyar betegek történelmi lépés előtt állnak

Tízezres órabér, és akár még nyaralhat is - mégis lasszóval kell fogni a munkaerőt?

Megvan a bukás oka: túl rondák a német autók?

Bemondták a tíz százalékos áremelést - Gazdasági kényszer nyomasztja a burkolókat is

Berobbantották a kínaiak a szegedi ingatlanpiacot
