A vártnál több autót értékesített a világpiacon a BYD – írta összefoglalójában a Totalcar. Több rekorddöntés után novemberben újabb csúcsot ért el a kínai autógyártó, közel 507 ezer úgynevezett új energiával hajtott autó (NEV, New Energy Vehicle), azaz akkumulátoros vagy konnektorból tölthető elektromos autó értékesítésével.
Az autóipari szakértők közül többen ma már arról beszélnek, hogy a BYD technológiai szárnyalása a Ford 100 évvel ezelőtti és a Toyota 30 évvel ezelőtti eredményeihez hasonlítható.
A novemberi rekorddal az év első 11 hónapjában 3,741 millió autót adott el a BYD, amivel meghaladta a 2024-re kitűzött 3,6 milliós célját.
A Morgan Stanley elemzője szerint a vállalat immáron a négymilliós célt akarja elérni 2024-ben. Ezt az információt a BYD ezt nem erősítette meg.
Az idei év harmadik negyedében először fordult elő, hogy a BYD több autót adott el, mint a Ford, a bajban lévő Nissan vagy éppen a Honda.
A kínai vállalat 1,13 millió autót értékesített, ami azt jelenti, hogy a világ autógyártóinak rangsorában ebben az időszakban feljött a hatodik helyre. Sőt az ötödik hely is látóterébe került, miután a Stellantis csak 10 ezer darabbal előzte meg.
2024-ben kilenc hónap alatt BYD 3,25 millió autót értékesített, miközben a Ford 3,3 milliót.
A pozitív adatok mellett az egyedüli hiányossága a kínai autógyártónak, hogy az exportja, illetve külföldi gyártása még viszonylag szerény, hiába a jól sikerült novemberi hónap, az eladott autókból csupán 60 ezer BYD jelent meg a világpiacon.
Csábítóan magas fizetéseket ígér a BYD Szegeden: már tanulják a kínait a helyiek
A kínai elektromos autógyártó, a BYD megkezdte a munkaerő-felvételt, 1800-2000 eurós fizetéseket ígér. Itt vannak a részletek >>>