A szingapúri Canalys piackutató cég jelentése szerint Kínában 3,4 millió elektromos járművet adtak el az év első hat hónapjában, ami az 55 százaléka a globális elektromos járműértékesítésnek. Ugyanakkor a növekedési ütem az idei első fél évben 43 százalékra lassult a tavalyi első fél évi kimagasló, 118 százalékos bővülést követően.
Jason Low, a cég vezető elemzője azt mondta, az elektromos járműtámogatási rendszer bizonytalanságot, zavarokat és árháborút okozott. Kiemelte, a piac széles választéka ellenére egyetlen modellnek sem nagyobb a piaci részesedése 10 százaléknál. A vezető elektromos autómárka Kínában a BYD, ami Magyarországon is tevékenykedik.
A második legnagyobb piac Európa volt a vizsgált időszakban, 24 százalékos globális részesedéssel. Az eladási szám a 1,5 millió példányt is elérte. A tavalyi azonos időszakban mért 9 százalékos bővülés után 34 százalékra gyorsult az eladások növekedése.
Ugyanakkor az Egyesült Államok jócskán lemaradt az elektromos járművek értékesítésében, mindössze 850 ezer darabot adtak el, ami a globális piac 13 százalékát tette ki.
Hova tűntek az elektromos autók a kereskedésekből?
Egyre több autógyártó nem tud elektromos kocsikat szállítani a kereskedésekbe a gyártási ellátási hibák miatt. De még így is megéri várni az új járművekre. Bővebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!