Az Európai Parlament közlekedési bizottsága támogatta a vezetői engedélyekre vonatkozó szabályok reformját, amely többek között lehetővé tenné, hogy a 17 évesek is vezethessenek nehéz tehergépjárműveket, a 16 évesek pedig sebességkorlátozott személygépkocsikat – írja a Portfolio.
A 17 éveseknek kiadott jogosítvány azonban nem lenne teljes értékű, mivel egyedül például nem vezethetnének a fiatalok.
Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) nem ért egyet a szabályokkal, mivel véleményük szerint jelentősen növekedhet a kamionokat vezető tizenévesek száma, ez pedig a közlekedésbiztonság romlását eredményezheti.
Aggályaikat alátámasztja, hogy jelenleg csak öt országban engedélyezik a 18 évesek számára a tehergépjárművek vezetését, az innen származó statisztikák szerint pedig a 18-19 éves vezetők nagyobb valószínűséggel szenvednek balesetet.
A 16 éveseknek szóló vezetői engedély miatt a bizottság saját hatásvizsgálata arra figyelmeztetett, hogy az intézkedés további kockázatot jelenthet a veszélyeztetett úthasználók számára, ennek ellenére támogatták a Finnországból érkező javaslatot.
A kezdő járművezetők alkoholfogyasztására zéró tolerancia vonatkozna az egész Európai Unióban az elfogadott javaslat szerint.