Lengyelországban a kis üzletekben az áremelkedés miatt húsz százalékkal esett a népnyelven majmoknak nevezett kis üveges alkoholok eladása. Ezek többsége ízesített vodka. Ugyanakkor a nagy üveg tiszta vodkák forgalma nőtt - írta a Rzeczpospolita.Az év eleje óta kötelező cukoradó bevezetése miatt egyes becslések szerint összességében 100 és a 200 milliliteres nagyságú üvegek forgalma a nagyobb boltokban 75 százalékkal esett. Ezzel egyidejűleg a tiszta vodka eladása 30 százalékkal nőtt.
Az árnak ezeknél a kis üvegeknél igen jelentős a szerepe, sokan csak azért vették ezek, mert olcsó volt. Ugyanakkor a tiszta vodka eladásában is voltak olyan helyek, ahol éves szinten az eladás 20 százalékkal csökkent és nem nőtt. A legjobban a legkisebb üvegek eladása esett, a 200 millilitereseké csak nyolc százalékkal csökkent.
A 300 milliliteres üvegek esetében az ízesített vodkát is hatszázaléknyian többen vették, mint az előző években. Ebben a nagyságban az eladás évek óta szisztematikusan nő, s ennek a cukoradó sem vetett véget. És hogy ezt az adót el lehessen kerülni, van egy kiskapu, amit a gyártók felfedeztek: a 350 milliliteres üvegek esetén viszonylag alacsonyt árat tudnak kínálni. Még nem tudni beválik-e a trükk.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Megszólal Tiborcz István, minden részlet kiderül az értékmentésről

Kiakadt apjára Elon Musk lánya

Pusztító repülőgépeket ont a Boeing: a fegyverkezési láz elérte a vállalatot

Trump különmegbízottja: Kijev beleegyezett az ukrán elnökválasztás megtartásába

Rossz hírt kaptak a magyar munkavállalók: háromnegyedüket érinti a baj

Szorít az idő, ezt a betegek érdekében meg kell lépni

Megdrágul az utazás Nagy-Britanniába

Karácsony Gergely Rákosrendezőről: az igazi munka most kezdődik

Nem egészen az történt az állampapírokkal, amire mindenki számított
