Az EY könyvvizsgáló és tanácsadó cég friss elemzése szerint

tavaly mintegy 19 ezer munkahely szűnt meg a német autóiparban az : 2024 végén még valamivel több mint 761 ezer alkalmazottat foglalkoztatott az ágazat, egy évvel korábban pedig még mintegy 780 ezret.

Az EY a német szövetségi statisztikai hivatal és a szövetségi munkaügyi hivatal aktuális adatait elemezte a Németországban működő, 50 vagy annál több alkalmazottat foglalkoztató vállalatokra vonatkozóan.

A német autóipar masszív és mindenre kiterjedő válságban van

- kommentálta Constantin Gall, az EY autóipari szakértője a jelentést. Elmondása szerint problémát jelent

A gyártóknak jelenleg kihívások sokaságával kell szembenézniük, és ezek egy részét csak saját erőből tudják megoldani. A szakértő szerint ezért idén azt látjuk majd, hogy az autógyártók az ellenálló képességük növelése érdekében masszívan meghúzzák a nadrágszíjat, ez elkerülhetetlenül a foglalkoztatás jelentős csökkentéséhez vezet. Hozzátette:

a tavalyi, viszonylag kis számú létszámleépítés csak a kezdete volt egy fájdalmas, de elkerülhetetlen zsugorodási folyamatnak.

Úgy vélekedett, hogy a vállalatok mostanra egyértelműen felismerték a problémákat, van remény arra, hogy az autógyártók középtávon ismét magasabb árrést érjenek el, ám a pusztán költségcsökkentő intézkedések ehhez nem lesznek elegendők.

Tekintettel a beszállítók közelmúltbeli igen gyenge teljesítményére, a szakértő további jelentős létszámleépítéseket jósolt.

A tanulmány szerint a németországi autóipar forgalma tavaly 5 százalékkal zsugorodott, miután az előző három évben folyamatosan nőtt. A forgalom 2024-ben 536 milliárd eurót tett ki.

A közelmúltban számos neves németországi gyártó és beszállító jelentett be költségcsökkentő programokat. Az elkövetkező években több tízezer munkahelyet kell megszüntetni - legyen szó olyan gyártókról, mint

A kormány megelégelte azt, ami a Continental makói üzemében zajlott, lecsapott a kormány a német multira, minimum 1,2 milliárdot vasalt be. Az okokról ITT olvashat bővebben.