A Lengyelország déli részén lévő Gliwice városában november 24-én megkezdték az Opel Astra autók gyártásának leállítását - írja a Notes from Poland hírportál. Ez a típus 1998 óta készült a német-francia autógyártó lengyelországi gyárában, az utolsó Astrák november utolsó napján hagyják majd el a gyárkaput. A típus öt generációinak autói váltották egymás a futószalagokon az elmúlt bő két évtizedben, az utolsó változatot 2015 óta gyártották.
A hosszú idő alatt összesen 2,75 millió Astra készült Gliwicében, figyelebe véve azt is, hogy ugyanezeket az autókat Holden márkanév alatt ausztrál és új-zélandi exportra is gyártották. A termelés csúcsán, 2016-ban összesen 210 ezer autó hagyta el a lengyel üzem futószalagjait, ezt követően fokozatosan zsugorodott a termelés és 2020-ban már csak 46 ezer autót gyártottak. Az Astrák következő generációit az eredeti gyártóhelyen, a németországi Rüsselsheimben fogják gyártani.
Gliwice a jövőben kisteherautók gyártóhelye lesz, a tervek szerint évente százezer különböző autómárkákhoz tartozó van kerül majd le a futószalagokról. Opel Movano, Peugeot Boxer, Fiat Ducato és Citroen Jumper modelleket fognak gyártani beleértve ezek elektromos meghajtású változatait is. A brit piacra is termelnek majd jobboldali kormányos autókat. A vállalat 2000-ről 2500-ra növeli létszámát.
Tavaly a Fiat Chrysler Automobiles jelentett be jelentős lengyelországi beruházásokat a Tychy városa mellett lévő üzemében. Itt új hibrid és elektromos autók gyártását kezdik meg. Ez az üzem szintén 2500 alkalmazottat foglalkoztat.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!