Valószínűleg a koronavírus-járvány pozitív mellékhatásaként, egymásra találtak Csehországban a sörgyártók és a vendéglők. Az előbbiek hoci-nesze alapon besegítenek az utóbbiaknak arculatuk felújításában, levéve ezzel némi terhet a pandémiában anyagilag megtépázott vendéglátók válláról – derül ki a Radio Praha beszámolójából. A biznisz nem ördöngösség: a sörgyártó vállalatok támogatást adnak a felújításhoz, cserébe a vendéglők vállalják bizonyos mennyiségű termékük rendszeres vásárlását.
A Pilsner Urquell gyártója, a Plzensky Prazdroj egyedül 2300 vendéglőnek és kocsmának segített a felújításban, és több száz kapott támogatást a Budejovicky Budvartól, a Staropramentől, illetve a Heinekentől, amelynek a Krusovicében és Starobrnóban vannak sörfőző üzemei. A Plzensky Prazdroj szóvivőjének beszámolója szerint a vállalat reklámhordozók elhelyezéséért fizet, és támogatja a vendéglők teljes külső-belső arculatváltását.
Nem valamilyen sablont akarnak ráerőltetni a kocsmákra, hanem minden egyes üzletet egyenként vizsgálnak meg, és egyedi javaslatot tesznek a változtatásokra. Egyik céljuk, hogy megszüntessék a cseh városok utcáin látható „vizuális szmogot”, azaz a reklámfelületek csiricsáré zűrzavarát.
Emellett igyekeznek segíteni partnereiket abban, hogy letisztultabb reklámokat helyezzenek el, amelyek hatékonyan segítik kínálatuk promócióját. Végül ügyelnek rá, hogy az átalakítások eredményeként csökkenjen a vendéglátó helyek energiafogyasztása – eddig nagyjából száz átlagos cseh háztartás energiaszámlájának megfelelő csökkentést értek el.