Megtette első útját a legnagyobb modern teherszállító vitorlás, az Anemos, a fémtestű, 51 méter hosszú hajónak öt, összesen 2500 négyzetméter felületű vitorlája van. Szélcsend idején a járművet egy 1142 lóerős dízelmotor hajtja. Ideális esetben 20 csomós sebességgel képes haladni, ami kb. 37 km/órának felel meg. A széndioxid-kibocsátása hozzávetőleg 90 százalékkal kisebb, mint egy azonos méretű, kizárólag motoros meghajtású teherhajóé.

Az Anemos első útján 1000 tonna pezsgőt és konyakot szállított.

A francia Trans Oceanic Wind Transport (TOWT) tulajdonában levő hajónak 18 napra volt szüksége ahhoz, hogy a franciaországi Le Havre és New York között átszelje az Atlanti-óceánt.  A vitorlás New Yorkból a kolumbiai Santa-Marta felé veszi az irányt, ahonnan áruval megrakodva La Havre kikötőjébe tér majd vissza. A tervek szerint az Anemos évi 12 oda-vissza utat fog lebonyolítani – írja a Maszol.ro

Tovább terjeszkedik a cég

A frissen vízre bocsátott teherszállítónak van egy testvérhajója is, az Artemis. A TOWT további négy ugyanilyen vízi járművet rendelt, melyeket 2027-ig kell leszállítania a francia Piriou de Concarneau hajógyárnak.

Ezek a világ legnagyobb vitorlás teherhajói, s kezdünk hatást gyakorolni a tengeri szállításra

 – nyilatkozta Guillaume Le Grand, a 2011-ben alapított TOWT vezérigazgatója.

Jelenleg az óceánokon 105 ezer, 100 tonnánál nagyobb kapacitású teherhajó közlekedik, azonban az International Windship Association nevű hajózási szervezet adatai szerint ezek között csak mintegy 40 vitorlás van.