A Volkswagen-konszern egy sor költségcsökkentési intézkedést vizsgál névadó márkájánál, beleértve a 10 százalékos bércsökkentést és a bérek kétéves befagyasztását.

A Reuters cikke szerint az autógyártóra egyre nagyobb nyomás nehezedik a kiadások csökkentése érdekében a kihívásokkal teli gazdasági környezetben. A dolgozók eközben bírálták a menedzsmentet, amiért nem mutattak be világos jövőbeli stratégiát, annak ellenére, hogy ígéreteket tettek egy új tervre.

A Handelsblatt szerint a Volkswagen vezetése több lehetséges költségmegtakarítási lépésről tárgyalt.

Ezek közé tartozik a felső besorolású alkalmazottak bónuszainak korlátozása, az alkalmazottak évfordulóira járó kiegészítő kifizetések csökkentése, valamint egyes németországi termelési telephelyek lehetséges bezárásának vizsgálata.

A Volkswagen szóvivője nem kívánta kommentálni a Handelsblattnak a vállalat üzemi tanácsával és az IG Metall-lal, a németországi fémipari szakszervezettel folyó tárgyalásokat.

A Volkswagen Kassel-Baunatal gyárának dolgozói az IG Metall fémipari munkásszakszervezet zászlóit lengetik az üzemi tanács tájékoztatóját követően 2024. október 28-án
Kép: Reuters / Timm Reichert

Október eleje óta a Volkswagen vezetése hetente találkozik a németországi üzemei ​​dolgozóinak képviselőivel, és elemzi, hol lehetne költségcsökkentést végrehajtani, és mely modelleket gyártanak majd az egyes helyszíneken.

A béremelésekkel kapcsolatos tárgyalásokat a szakszervezet szóvivője szerint külön kezelik, a következő hivatalos forduló október 30-án lesz.

Küzdenek a végsőkig: orbitálisat zakóztak a német autógyártók a legjövedelmezőbb piacukon

A BMW, a Mercedes-Benz és a Volkswagen is szenved, ám Kína mellett nincs életképes alternatívájuk hasonló volumen és nyereség elérésére. A németek nem adják fel, még több erőforrást mozgósítanak. Ez azonban nehéz harcnak tűnik, mivel Peking aktívan törekszik arra, hogy saját gyártóit építse fel.