A BMW szándéknyilatkozatban jelezte együttműködési szándékát a Great Wall Motors céggel, amellyel mielőbb tető alá akarja hozni az ügyletet.
Nem véletlen a BMW sietsége. Kína ugyanis szigorú kvótát vezet be az "új energia járművek" (New Energy Vehicle, NEV) gyártására és értékesítésére 2019-től.
A gyártóknak 2019-től eladásaiknak legalább tíz százalékát NEV modellekkel kell teljesíteniük és az arány évről évre fokozatosan emelkedik majd.A NEV modellek értékesítésének a kínai autópiacon 2020-ra el kell érnie a kétmilliót.
A BMW pénteken azt közölte, hogy a Mini első elektromos változata Nagy-Britanniában, oxfordi gyárában készül majd 2019-től.
Kínában tavaly 468 ezer teljesen elektromos autót értékesítettek, ami igen jelentős, 82 százalékos növekedés 2016-hoz képest.
Kína a BMW vezető piaca, ahol tavaly közel 560 ezer autót adott el. Ez több mint a második és a harmadik legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban és Németországban együttesen értékesített mennyiség.
A BMW tavaly 35 ezer Mini autók adott el Kínában, amivel a márka negyedik legnagyobb piaca volt.
Meglepő fordulat: újranyitná bezárt magyar gyárát a multicég - ezt már olvasta?
A kép illusztráció, forrás: Pixabay.