A 74 millió eurós (27 milliárd forint) fejlesztéssel megszűnik a karosszériaelemek beszállítása más Volkswagen-üzemekből. Ezzel évente több mint 9000 kamionút kerülhető el, és 5800 tonnával csökken a szén-dioxid-kibocsátás.
A zwickaui üzem átállítása az elektromos meghajtású autók gyártására 2018-ban kezdődött és az idén ér véget. A vállalat tervei szerint a mindent együttvéve 1,2 milliárd eurós fejlesztéssel Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromosautó-gyára jön létre. A zwickaui a világ egyik leginkább automatizált autógyára is lesz, a kocsikat 1700 robot és 500-nál is több automata szállító egység mozgósításával szerelik össze.
Kapcsolódó
Az üzemet "menet közben", fokozatosan alakítják át, így az első ID-modellek - ID.3, ID.4 - mellett továbbra is gyártják a többi között a hagyományos meghajtású Volkswagen Golf Variant modellt.
A zwickaui gyár az egyre inkább az elektromobilitásra összpontosító Volkswagen csoport (VW) "mintaüzeme". Az ott kipróbált újítások azt is szolgálják, hogy ne csak a gyártmányok járuljanak hozzá a globális szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez, hanem maga a gyártási folyamat is minél kevésbé terhelje meg a környezetet.
A legfőbb cél a szén-dioxid-semleges termelés, "Zwickau ebben a tekintetben úttörő és példakép" - idézték a közleményben Christian Vollmert, a Volkswagen gyártásért és logisztikáért felelős igazgatósági tagját.
A Németországban 120 ezer, világszerte pedig több mint 670 ezer embert foglalkoztató VW-hez a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda autómárka tartozik, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.
A csoport tagvállalatai tavaly 9,305 millió járművet szállítottak le a vásárlóknak, 15,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 10,975 milliónál. A bevétel 222,884 milliárd euró volt 2020-ban, 11,8 százalékkal kevesebb a 2019-ben elért 252,632 milliárd eurónál. Az adózás utáni nyereség 8,824 milliárd eurót ért el, 37,1 százalékkal csökkent az előző évi 14,029 milliárd euróhoz képest. A visszaesés a koronavírus-világjárványnak tulajdonítható.